دلایل طلاق در ایران

همونطور که شاهد هستین، پیشرفت تکنولوژی نتونسته به بهبود روابط بین همسران کمکی بکنه و روز به روز شاهد افزایش آمار طلاق در ایران هستیم. برای کاهش آمار طلاق باید ببینیم دلایل اصلی طلاق چه موضاعاتی هستن و قبل از ازدواج به شناخت کامل از طرفمون در این زمینه ها برسیم 

اختلافات در مسائل جنسی: یکی از مهمترین عوامل در ایجاد اختلاف بین زوجین، مسائل جنسی هست که قبل از ازدواج حتما باید پرسیده بشه، اختلافات جنسی به چند دسته تقسیم میشه: عدم رضایت از اندام جنسی همسر، مشابه نبودن مقدار نیازهای طرفین، تقاضای رابطه جنسی نامتعارف، بیماریهای جنسی مانند واژینیسموس و ..

بسیاری از این مشکلات به آسانی با مراجعه به پزشک یا سکس تراپ قابل حل هستند اما زوجین به دلیل برخورد نامناسب شریک خودشون دچار ضعف اعتماد به نفس و گاهی لجبازی میشن، بهترین کار مراجعه به پزشک و مطرح نکردن این موضوعات با خانواده و یا قاضی دادگاه هست. اما شناخت کافی و پرسش در مورد این مسائل قبل از ازدواج بسیار موثر خواهد بود.

اعتیاد: عامل بسیاری از طلاقها در جوامع امروزی هست. 

دخالت خانواده ها: هر یک از همسران باید روابط خودشون با خانواده رو کنترل کنن و اجازه دخالت بیش از حد خانواده در امور زندگی خودشون رو ندن، البته احترام به خانواده های هر دو طرف ضروریه و باید حتما رعایت بشه.

عوامل اقتصادی: در صورتی که مرد تمایلی به کار کردن نداشته باشه و یا اینکه شاغل باشه ولی هزینه های زندگی رو پرداخت نکنه، اختلافات شکل میگیرن. بنابراین قبل از ازدواج باید مطمئن شد که طرفین مسئولیت پذیر هستن. همچنین توقع بالای بعضی از افراد باعث میشه که مرد نتونه توقعات رو براورده کنه و این مشکلات به مشکلات اخلاقی و جدایی منجر خواهد شد.

خیانت، بچه دار نشدن و سایر اختلافات نیز از عوامل منجر به طلاق هستند.



۴ لایک:)
فرید پرهمت ۰۷ خرداد ۹۷ , ۱۶:۱۱
خلاصه خوبی از آشکارترین دلایل بود...

مرسی از نظرتون

امید شمس آذر ۰۷ اسفند ۹۷ , ۱۲:۲۱
علّت اصلی طلاق، هیچکدوم از اینها نیست. برید تعالیم اسلام رو مرور کنید ببینید طلاق در کجاها مجازه؟ چرا ما روی اون موارد حسّاس نیستیم و روی موارد دیگه حسّاس هستیم؟!

البته که شما درست می‌فرمائین، اینها دلایل مجاز برای طلاق نیست، اینها مواردی هست که متاسفانه زیاد در جامعه دیده میشه، اتفاقا افرادی که از اسلام در این مورد پیروی میکنن، اکثرا طلاق رو در درجه آخر ناچاری قرار میدن 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت