کنترل خشم و عصبانیت

عصبانیت ممکنه برای هر فردی پیش بیاد ولی در این مواقع باید خودمون رو کنترل کنیم که به طرف مقابل توهین و یا بی احترامی نکنیم. چون کلماتی که در لحظه ی عصبانیت به طرف مقابلمون میگیم، برای همیشه تو ذهن طرف میمونه. عصبانیت که اجتناب ناپذیره، پس باید دنبال راه حلی برای کنترلش باشیم. اما راه حل چیه؟ 

مثلا خانوم و آقا دارن با هم دعوا میکنن. بهترین کار اینه که هر دو طرف سکوت کنن. و خانوم بره داخل اتاق درو ببنده که دعوا خاتمه پیدا کنه. آقا هم میتونه لباساشو بپوشه بره بیرون و وقتی که آروم شد بیاد خونه. اینجوری دعوا کش پیدا نمیکنه.

من خودم وقتی که از دست کسی عصبانی میشم، یک لحظه تمرکز میکنم و با خودم فک میکنم که الان حق با منه یا طرف مقابل، و واقعا در 90 درصد موارد میبینم که من زیادی حساسم و حق با طرف مقابله. حتی اگه حق با من هم باشه باز یه لحظه خودمو جای طرف میذارم و با خودم میگم اگه این کارو خودم انجام میدادم، دوست داشتم طرف مقابلم چه عکس العملی نشون بده، فحش؟ کتک؟ توهین و بی احترامی؟ مطمئنا نه

من خودم که دوست دارم طرف مقابل اشتباه کارم رو بهم بگه. شما هم این راهها رو در زمان عصبانیت امتحان کنین، خیلی جواب میده و شما رو به فردی آروم و صبور تبدیل میکنه. افراد متاهل هم میتونن با همدیگه این شرط رو ببندن که هر کسی عصبانیتش رو کنترل کرد و زودتر هم معذرت خواهی کرد باید  دیگری براش هدیه بخره. اینطوری به آرامش و صبوری تشویق میشن.

زندگیتون شاد و آروم


۱۰ لایک:)
حتماً امتحان می‌کنم :)

مرسی

💚💚

آقای بیدل ۲۰ تیر ۹۷ , ۱۷:۲۴
موقع عصبانیت معمولا راهکار مهار عصبانیت فراموش میشه ... به نظر من پیشگیری بهتربن درمانه ...

خب همین که خودمون رو جای طرف مقابل بزاریم و ببینیم که اگه خودمون این اشتباه رو انجام میدادیم، دوست داشتیم طرف چه برخوردی با ما داشته باشه  همون رو انجام بدیم، در واقع جلوی عصبانیت خودمون رو گرفتیم

سلام 
در زمان عصبانیت حق با ما هم باشه حق میره تو حاشیه چون به قول شما بحث و توهین پیش میاد و بحث بالا میگیره باید مراقب حرف زدنمون باشیم 

 دقیقا همینطوره

در مورد اینکه حق با کیه باید بعدا صحبت بشه، موقع عصبانیت باید خودمونو کنترل کنیم

غلامرضا ... ۲۰ تیر ۹۷ , ۱۸:۱۱
سلام...
کنترلش خیلی سخته.
اتشالله که بشه.
یاعلی

سلام

اگه بخواین میشه

پســـــــــــــر روزگــــــــــار ۲۰ تیر ۹۷ , ۱۸:۲۶
عالی

ممنونم😊

ممنون از راهکار :)

ممنون از نظرتون😊

محسن رحمانی ۲۰ تیر ۹۷ , ۱۹:۱۰
سپاس.

ممنون از شما

سعید بیگی ۲۰ تیر ۹۷ , ۱۹:۱۳
سلام
بهترین راه حل در اون لحظه سکوت و ترک موقعیته، یعنی دو طرف دعوا فقط از هم و از اون جا دور بشن و بعد از آروم شدن با انصاف ماجرا رو بررسی کنند و حلش کنند.

درسته، 

البته آقا ترک کنه بهتره، خانوم بره دیگه برگردوندش داستان میشه😊

سارا سماواتی منفرد ۲۰ تیر ۹۷ , ۱۹:۲۲
من که کلا کنترل ندارم   ...
تمرین باید کرد.

خانوما که معمولا کنترلشون از آقایون بالاتره، ولی خب تمرین کنین، میشه😊

سعید بیگی ۲۰ تیر ۹۷ , ۲۰:۰۷
با سلام دوباره
بابا سر هر چیز کوچیک که خانم نباید از خونه بیرون بره، فقط کافیه از پذیرایی بره توی اتاق یا آشپزخونه. منظورم ترک محل بحث بود نه ترک منزل! هر دو طرف باید اون محل رو ترک کنند یا حداقل ازش دور بشوند و فاصله بگیرند.

سلام

خب منم گفتم خانوم بره تو اتاق، آقا هم بره بیرون😊
اگه خانوم رفت اتاق ، آقا هم پشت سرش رفت چی؟😧

سعید بیگی ۲۰ تیر ۹۷ , ۲۰:۱۵
شما درست گفتید و منم همون رو گفتم. اگر نیتشون حل مشکل باشه حل می شه. اما اگه هر کی بخواد حرفش رو به کرسی بنشونه اونوقت جنگ جهانی شروع می شه.

درسته😊

ممنون از همراهیتون🙏

سعید بیگی ۲۰ تیر ۹۷ , ۲۰:۱۹
:))

😄

سپاس :)

سپاس از شما😊

ℳoɦaოოad .. ۲۰ تیر ۹۷ , ۲۱:۵۳
ممنون از مطالب مفید سایت تون

ممنون از همراهیتون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت