کدوم یک از خواستگارامو انتخاب کنم؟


با سلام به همه دوستان

به همکاری و همفکری شما نیاز دارم شدیدا. من دختری 23 ساله هستم و لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه. شاغل هم نیستم. دو خواستگار دارم با شرایط زیر:

اولی:26 ساله، قد 180، لیسانس و شاغل در شرکت خصوصی با حقوق 1،500  و دو برادر داره به جز خودش، خونه و ماشین نداره.

دومی:32 ساله، قد 171، فوق لیسانس، شاغل دولتی، خونه و ماشین داره، تک فرزند، حقوق 2،500

ظاهر اولی بهتر از دومیه و بیشتر به دلم هست. 

سوالی که از دوستان دارم اینه که به نظرتون کدوم خواستگار بهتره؟ کدومو قبول کنم؟


۶ لایک:)
به نظرم ملاک انتخاب شما براساس این نوع مشخصات اشتباهه
ساام ببخشید ها شما قرار صرفا باقد وسن این آقایون ازدواج کنید؟؟؟؟
سوال کننده هستم
به روشن شدگی و حسانه
وقتی شخصی به خواستگاری شما میاد به جز این مشخصات چیز دیگه ای نمیشه از اونها فهمید. البته از نظر اخلاقی و خانوادگی هر دو تقربا مشابه هم هستن و من میخواستم از نظر شرایط و موقعیت هم بهترین انتخابو داشته باشم. لطفا کمکم کنید.
کسی نیست کمک کنه به من؟!
ذِهٰـــــن مَــــرْیـــــٖضـــ ۱۰ خرداد ۹۷ , ۲۰:۰۵
هر کدوم ک به  دلت نشسته رو انتخاب کن...

یه حرفی هست ک اگه تو شب عروسیت هم احساس کردی پشیمونی یه ماشین بگیر برگرد بگیر بخواب!

اگه اشتباه کنی و اخلاقشونو ملاک هایی که واست مهم هستن رو درنظر نگیری بعدا خودت پشیمون میمونی و یه راه برگشت ناپذیر

ظاهرا شرایط جناب دوم بهتر هستش:)
امید حمزه نژاد ۱۰ خرداد ۹۷ , ۲۱:۵۵
باید ببینی به کی علاقه داری و با علاقه پیش بری . اخلاق طرف را باید ببینی. یه نفر شغل خوبی داشته باشه و پولدار باشه ولی اخلاق خوبی نداشه باشه چه فایده ای داره . باید بتونی سال های زیادی اونو تحمل کنی و بهت اهمیت بده . باید اول درباره اش تحقیق کنی .
دومی شرایط مادیش بهتره اما خب تفاوت سنی زیادی دارید ... به تفاوت های فکری آدما توی دهه‌ی سی سالگی و بیست سالگی توجه کنید و ببینید آیا این تفاوت سنی که منجر به خیلی تفاوت‌های روحیه‌ای می‌شه با توجه به روحیه‌ی شما ممکنه مشکلی ایجاد کنه یا نه؟چون برای بعضی آدما با توجه به شخصیت و روحیه‌شون تفاوت سنی زیاد هم باشه مشکلی نیست ولی برای دخترایی که سرزنده‌تر هستن و خیلی کودک درون فعالی دارن ممکنه این فاصله سنی مشکل ایجاد کنه...
به علاوه از شرایط مادی خیلی خیلی مهمتر اخلاق و طرز فکر آقا پسره ... محاله این دوتا آدم یکسان باشن چون هیچ دو نفری شبیه هم نیستن حتی توی یک خانواده اعضا یکسان نیستن چه برسه دوتا آدم متفاوت در دو سن مختلف از دو خانواده با دو فرهنگ و فکر مختلف ... به نظرم شما با یکی شون که بیشتر به دلت نشسته به صورت جزئی وارد شناخت بشو وفکر و اخلاق‌شو حسابی آنالیز کن اگر دیدی خوبه قبولش کن و تا جواب نهایی به این فرد منتخب بگو اون طرف دیگه صبر کنه (البته بدون اینکه بگی داری به یکی دیگه فکر می‌کنی چون ممکنه ناراحت بشه و حق هم داره اینجا دیگه سیاست خودتو می‌طلبه که چه جوری مدیریت کنی)
در مورد وضع مالی هم باید بگم که اون فردی که سنش کمتره طبیعیه که کمتر از کسی که سی و خرده‌ای سالشه درآمد و سرمایه داشته باشه مهم اینه که از لحاظ موقعیت شغلی و تحصیلی و پشتکار  مطمئن باشی جای پیشرفت داره...
ظاهر هم که یه چیز کاملا فردی و نسبیه نمی‌گم اصلا ولی درصد بالایی توی انتخابت بهش اختصاص نده 
وااااااااااااا این حرفا چیه

ببین حرف کدومو بیشتر میفهمی کدوم از جنس خودته ماشین و این حرفا بهانه ست
ولی با تک فرزند ترجیحا ازدواج نکن که سخت تر از بقیه هست!!!!
به serek khatoon
امکان اینکه یکی رو بخوابونم آب نمک وجود نداره برام:)))
حالا تحقیق کنیم ببینیم چی میشه
ممنون از همه دوستان
باز هم اگه نظری داشتین بنویسین. چون تا بعد ماه رمضون فرصت دارم
ازدواج چند تا ملاک و معیار داره که باید در نظر بگیری و اولویت این معیارها فرق داره. به ترتیب اولویت تک تک معبیارها رو خودت بررسی و به هر دو مورد نمره بده. ببین نمره کدوم بهتره و اون رو انتخاب کن. روی کاغذ بررسی کن این معیار ها رو. و طبق اولویت نمره بده. اما این معیارها:
1) اصلا شما خودت می خواهی ازدواج کنی یا نه. اگه تصمیم به ازدواج نداری بی خیال جفتشون بشو. یعنی از روی اجبار تن به ازدواج نده.

2) به دل نشستن. طرف باید از نظر ظاهر به دلت بشینه و اختلاف فاحش با هم نداشته باشید. این دومین معیار محسوب میشه.

3) معیار سوم اخلاقیات، رفتار و معنویات هستش. باید چند جلسه با هم صحبت کنید یا با بررسی شرایط خانوادگی و ... می شود این معیار رو به صورت دقیق بررسی کرد. باید اخلاقیاتتون به هم بخوره و کفو هم باشید.

4) معیار آخر که از بقیه اهمیتش کمتره پول، شغل و مادیات هستش. یادتون باشه تمام مشکلات مادی قابل حله و با هم م تونید بسازید ولی...


این حاصل چند جلسه مشاوره و صحبت و مشورت با افراد مختلف بود که در اختیارتون گذاشتم...
خیلی به شخصیت این دو نفر بستگی داره.
من اگه بدونم (یعنی بشه فهمید) که اولی بچه و خام نیست و برنامه و پشتکار داره ترجیح میدم اختلاف‌سنیمون کم باشه و درکمون از هم بیشتر، و کنار هم تا وقتی که سی و دو ساله بشه (سن نفر دوم) اونقدر پیشرفت کنیم که نه تنها خونه و ماشین، که یکی دو تا بچه هم داشته باشیم! ولی اگه شخصیت با ثبات و مستقل و با همتی نداشته باشه، دیگه نمی‌تونم همچین حرفی بزنم و فک می‌کنم بهتره به اونی که تجربه‌ی بیشتری داره اعتماد کنم.
بانوی شرقی ۰۱ تیر ۹۷ , ۱۶:۳۵
چهره اش ک عادی میشه برات چ خوشگل باشه چ زشت.
پولش هم دومی بهتره (باتوجه به شرایط اقتصادی و مخارج زندگی عرض میکنم)

اختلاف سنی با مورد ۲ زیاده.
پسر تک فرزند بنطزم دوتا مسیله هس یک اینکه ممکنه وابسته به مادرشون باشن شدید و دوم اینکه فامیل شوهر نداری(فامیل) یکم تنها میشید

و مسئله آخر هم بگم بنطر من ببین با اخلاق و رفتار و طرز فکر کدوم شخص میتونی کنار بیای ؟
بحث یک عمر زندگیه 
اخلاقش مهم تره تا زیباییش ک ممکنه در اثر حادثه از دست بده
رفتارش مهم تره تا پولش ک ممکنه ورشکست بشه.
ادبش مهم تره تا ملاک های طاهری و موقتش!

عزیز دلم ببین شما بیشتر به شرایط مالی اهمیت بده تا قیافه و ظاهر این روزا کسی نمیگه ببین چقدر شوهرش خوشگله یا هر چیز دیگه ای میگن ببین چقدر شوهرش پولداره 

انتخاب با خودت

🙏

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت