با خواسته های نامعقول نامزدم چه کنم!؟


سوال یکی از مخاطبان 


 نامزد من پسر با ادب. با ایمان . ظاهرخوب. خانواده دار. اصیل .هست و اصلا دنبال تجملات و زیبایی های انچنانی نیس و الان از من دوره (شهر دیگه ای هستند)

یکسری خواسته هایی از من دارن ک بنطر من نا معقوله نظر شما چیه؟


چادری بشم

آرایش نکنم (فقط توی خونه)

شلوار تنگ ممنوع

کفش باز ممنوع (پوشیدن جوراب اسپرت تا بالای مچ پا اجباری!)

مانتو کوتاه ممنوع

جایی ک مرد باشه نباید کلاس برم

نباید با اقایون صحبت کنم و یا جواب سلامشون بدم

خندیدن بیرون ممنوع

اهنگ گوش کردن ممنوع :/

تعریف کردن کل روزم با جزییات دقیق براشون

اگر راجب مرد دیگه ای حرفی بزنم خیلی ناراحت میشه

رفتن به کنسرت و سینما ممنوع

کلاس هایی مثل خودآرایی کاشت ناخن زومبا و‌.. ممنوع 

شاغل شدن قبل ازدواج ممنوع

قطع ارتباط با دوستان و همکلاسی ها 


نطرتون چیه بچه ها؟؟

۶ لایک:)
خندیدن بیرون ممنوع آهنگ گوش دادن ممنوع
قطع ارتباط با دوستان...مگ برده میخاد طرف!!
خیلی دیگ نامردیه!!
سلام 
فکر کنم زمان مرگشون رو هم ایشون تعیین کرده باشند ، متاسفم 
ملاقات حضوری هم داره؟؟؟یا فقد پشت تلفن و شیشه عایق
اگه گوش نگیره انفرادیم میفرسته یا نه یذره انسانیت داره
کوتاه مدته یا نه حبس ابد خورده
آ میـMiRـزا ۰۱ تیر ۹۷ , ۱۷:۵۲
شاید به نظر اول زیادی خواهی باشه
ولی باید دید در قبال محدودیت‌هایی که شرط گذاشته، ارزشش رو داره یا نه؟
:|
خب اینا رو مگه زمان خواستگاری نپرسیدن و بهشون نگفتن؟!
فهمیدن این درخواست ها مال الان نیست. جاش تو جلسات خواستگاریه.
به نظرم ایشون فردی مذهبی با عقاید خاص خودشون هستن. یک سری مسائل که واقعا براتون مهمه رو ازش نگذرین، مثلا اگه چادر دوست ندارین، بگین که من چادر دوست ندارم. یک سری مسائل  حل میشه، به نظر من میخواد که مطمئن بشه شما به حرفهاش گوش میکنین یا نه. تجربه ثابت کرده برای مردهای نرمال، اگه چند سال اول زندگی به حرفشون گوش بدین، دیگه اعتمادشون به شما جلب میشه و دیگه سخت گیری نمیکنن و اتفاقا ممکنه به خواسته شما بیشتر اهمیت بدن.
چون نامزد هم هستین، بهترین راه اینه که به ایشون بگی، چشم هر چی تو بگی، این جمله خیلی روی آقایون تاثیر مثبت داره، بعد از یه مدت که به ایشون چشم گفتین، کم کم موقع این میشه که بهش بگین که از این موقعیت اصلا راضی نیستین. البته نه به طور مستقیم، چون نتیجه عکس داره.
یه روز که با هم بیرون بودین و حس کردین برای خوشحالیه شما داره تلاش میکنه، یه مقدار تو خودتون باشید و ناراحت، بعد که علتش رو پرسید بگید هیچی نشده و کم کم با اصرار ایشون بگید که اگه من مانتو میپوشیدم خیلی خوب بود، یا خیلی دوست دارم سر کار برم و ... 
آخرش هم بگین که نمیخواستم ناراحتت کنم، ببخشید مشکل خودمه، یجوری حلش میکنم،
مطمئن باش اگه آدم نرمالی باشه حتما یه تغییری تو رفتار خودش میده. 
البته باز هم یادآوری میکنم که همه ی موارد رو بی چون و چرا نپذیرین، چند موردش رو از همین اول با قاطعیت بگین که انجام نمیدین ولی بقیه رو انجام بدین چون به مرور زمان درست میشه. اما دختری که همه چیز رو بدون استثنا پذیرا باشه، برای جنس مرد زیاد جذاب نیست.(این موضوع از نظر روانشناسی ثابت شده هست، چون مردها دوست دارن که همسرشون شخصیت مستقلی داشته باشه)
😊
برای شما آرزوی خوشبختی دارم

کیانوش کاظمی ۰۱ تیر ۹۷ , ۱۸:۱۲
در کل تحریمش کردی داداش
بهرنگ قدوسی ۰۱ تیر ۹۷ , ۱۸:۲۸
با داعشی ازدواج کرده گمونم 🤣🤣🤣🤣🤣

اخه دختر  ادم بمیره بهتره  همچین شوهری کنه 🤣🤣🤣
♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad) ۰۱ تیر ۹۷ , ۱۸:۳۱
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
در جواب اینکه چیکار کنی
**** *** *** ** *** -_-

نظرات مفید لطفا😊

مجتبی محمدی ۰۱ تیر ۹۷ , ۱۸:۴۰
هرکسی اعتقاداتی خط قرمزهایی داره که این ها درقران هم اماده است ولی خودمون این خط هارو کم رنگ کردیم ونگاه نمی کنیم وحالا برای ما مثل یک دیوار شده .
بهرنگ قدوسی ۰۱ تیر ۹۷ , ۱۸:۴۹
الان کامنت محمد  خیلی خوب بود سانسور نشد

ایش 😣😣😣😣😣

سانسور شد+تذکر

بهرنگ قدوسی ۰۱ تیر ۹۷ , ۱۸:۵۴
حیف من که میام واسه تو کامنت میزارم

اینقدر پذیرش از اروپا و امریکا دارم  ادم مخش سوت میکشه 
والا 

😨😨😨😨😨😨😨😨😨

خب برید برای همون ها کامنت بدید😊


هیچی ندارم بگم . . .
♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad) ۰۱ تیر ۹۷ , ۱۸:۵۹
مفیده دیگه عاقا :)
اون شخص یه ذره زیادی جامعه گریزه
مهدی قاسمی ۰۱ تیر ۹۷ , ۱۹:۰۰
این میخواسته زنشو امتحان کنه
ببینه اگه رفتارش و خواسته هاش تغییر کنه ، چه سیاستی رو به خرج میده :)
به جز تعریف کردن کل روز و قطع ارتباط بی دلیل با دوستان اگه اینا برات نامعقوله جسارت نباشه فکر کنم شما خودت تا حالا نامعقول بودی!
زندگی با همچین ادمایی خیلی غیرقابل تحمله
من 3سال پیش با یه همچین کسی عقد کردم و اینقدر بهم فشار اورد که
من اعتماد به نفسم زیر صفرشد حتی وقتی میخواستم با کسی حرف بزنم استرس
میگرفتم
ترجیح دادم جدا شدم واون جهنم رو تحمل نکنم
 
نظر میخواد ؟!
من اگه جات بودم هیچ نمیتونستم کنار بیام
این حرف هایی که ایشون گفتند اصلا نشانه مذهبی بودن نیست بلکه نشانه خشک مقدس بودن است
من هم مذهبی هستم ولی همه جور آهنگی رو گوش میدم و همه جور فیلمی میبینم و بسیار هم به آزادی عقاید معتقدم شاهد مثالم همین وبلاگم است socoot.ir
ایشون یقینا دین رو درست نفهمیدند و اشتباه عمل میکنند
دین اسلام داینامیک ترین دین تاریخ بشریت است که میتواند انواع و اقسام تفکرات مختلف از محافظه کار ترین تا دموکرات ترین رو پوشش بده
خیر الامور اوسطها از پیامبر (ص) یعنی همین که حد وسط رو رعایت کنیم و نه افراط کرده و نه تفریط!
ام اسی خوشبخت ۰۱ تیر ۹۷ , ۲۰:۱۷
مشخصا نیاز به مشاور دارن.
نظری ندارم :|

😊

به نطرم دارید دروغ میگید
1-با ادب خانواده دار,اینقدر چرت نمیگه
2-نوشته" یکسری" و "به نظر من نامعقول"
این دیگه یکسری نیست چند سریه
به نظر هر ادم عاقل و بالغیم اینا نامعقول نیستن
زندانی کردنه
دروغههههه
علیرضا قاسمی نژاد ۰۱ تیر ۹۷ , ۲۱:۲۳
نظر شخصی خودمه و من نمیتونم مشاور خوبی براتون باشم .اما
شمارو یک زندانی فرض کرده در افکار خودش و من نمیتونم همچین رفیقی برای خودم داشته باشم .. و نمیدونم واقعا چطور با این پسر میخواین زندگی کنید وقتی شما از این پسر اومدی در دنیای مجازی نوشتی از اخلاق رفتارهاش،یعنی در تردیدی ..فکر میکنی در آینده به مشکل بر میخوری . شما نیاز داری زندگی کنی و آزادانه هر طوری که بخواین رفتار کنید انتخاب کنید تصمیم بگیرید خدا عقل داده که خودمون اختیار انتخاب تصمیم گیری کنیم . ارزش مقام یک زن خیلی بالاست
وای مگه میشه اینطوری زندگی کرد??!!!
سلام 
نمیدونم قصد این دخترخانم از گفتن این حرف ها چیه صرفا یه درد و دل یا گرفتن یه تصمیم جدی !!!! اگر نظر منو بخواید ایشون نه تنها جای هیچ فکری ندارند بلکه جای هیچ گونه تردیدی ندارند 
با توجه به باور عموم و نگاهشان  به طلاق زودتر طلاق بگیرند ، این زندگی زندگی بشو نیست همین تردید نشانه خط پایان هست 
امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیرند ما مسئول و افکار و عقاید نیستیم پس خواهشا احساسی با این قضیه برخورد نکنند که من درستش میکنمو از این حرفا 
موفق باشید  

نه عزیزم طلاق آخرین راهه 

کاری نداره بزنش تو دیوار:))
آ میـMiRـزا ۰۱ تیر ۹۷ , ۲۲:۵۱
نظری که @سکوت_عشق دادن واقعا برام جالب بود!
مذهبی باشی و هر موسیقی رو گوش کنی؟! و یا همه جور فیلمی رو ببینی؟!

یاد دین آزاد و آسان افتادم!
یاد نظریه اسلام رحمانی افتادم که با برخورد رهبری مواجه شد!
یاد اسلام شخصی سازی شده افتادم که نیست به سلیقه آدمی نرم و قابل تغییر هست!
رویا رویایى ۰۱ تیر ۹۷ , ۲۲:۵۳
کات کن تمام این ادم به خودشم شک داره :))
آ میـMiRـزا ۰۱ تیر ۹۷ , ۲۲:۵۴
اکثر نظرات رو که مرور کردم، دوستان خودشون رو جای دختر خانوم گذاشته بودند!
برای قضاوت کردن و نظر دادن خوبه آدم خودشو جای طرف مقابل هم بذاره ...
اینکه آقا پسر چه دلیل هایی برای این خواسته های خودش داشته؟
در قبال این محدودیت ها، چه امتیازات دیگری میتونه ارائه بده؟
و ...

بله درسته، نباید قضاوت کرد

🙏

به آ میـMiRـزا:
من پیرو هیچ نظریه ای مثل اسلام ناب رهبری یا اسلام رحمانی یا اسلام آمریکایی یا هر مدل دیگری نیستم
من حداکثر سعیم رو میکنم که به فاخر ترین آثار هنری و ادبی، چه موسیقی و چه فیلم و عکس و کتاب و ... باشند توجه کنم و بسته به حال و هوای خودم یه مدلی رو انتخاب میکنم
از دین هم سعیم رو میکنم که به دستوراتی که قرآن و روایات معتبر گفتند عمل کنم
اسلام دین آزادی و رهایی است نه دین اسارت و بندگی
افراط و تفریط ریشه این مشکل سوال کننده است!
آ    میMiRزا 
داداش به جوراب هم گیر میده!
پاسخ به نظر "چفت" 


عزیزم حدود یکسال هرچی گفت قبول کردم چون فکر میکردم میخواد امتحانم کنه و یا قصد خاصی داره بعد یکسال یکم باهاش سرد تر شدم و کم کم مشکلمو بیان کردم اما به هیچ وجه قبول نکرد و گف تو قبول کردی و دیگ نباید زیرش بزنی (البته روز اولی ک خواسته هاشو گف من گفتم نه و نمیتونم بخاطر تهدید به رفتن و قهر و مظلوم نمایی و از دین و خدا حرف زدن بعد یکماه اصرارش پدیرفتم) و رفته رفته خواسته ها و محدودیت هاش بدتر شد مثلا میگفتن نباید به داییت دست بدی و باید جلوش چادر و روسری بپوشی.
یا اینکه چادر سر میکنی نباید چادرت بالا بگیری باید روی پاهات بیوفتن (میخوردم زمین خب :/)
خریدن مانتو و لباس بیهوده میدیدن 
وقتی براش لطیفه میگفتم(مجاز) میگفتن بهتره یه چیز بهتر بخونی مث قران یا کتاب مذهبی.
اگه کلیپ میدیدم (طنز) که توش پسری طنز انجام میداد کلی شاکی میشد و اتلاف وقت میدونست.



همه طور باهاش برخورد کردم اما واقعا فقط حرف و خواسته خودش رو قبول داشت از مراجع تقلید احکام حجاب و ارتباط براش میفرستادم اصلا قبول نمیکرد میگفت اینا بهانس برای آدمایی مث شما :///





***
بچه ها حواستون جمع کنید گول ظاهر خوب و صدای خوشگل و تحصیلات رو نخورید من بعد از دوسال کم کم فهمیدم ایشون چ آدمیه و روز به روز بدتر میشد.
مراقب باشید.

اشتباه شما همون اول بوده، به نظرم هر چی که طرف مقابل بگه نباید بگی چشم، 

اگه بتونین نامزدتون رو ببرین مشاوره خیلی خوبه، چون به نظر میرسه مشکل داشته باشن.

مجتبی محمدی ۰۷ تیر ۹۷ , ۰۱:۴۱
سلام خواهر منم طلبه ام ایشان اینجوری بزرگ شدن گوشتو پوستشون بااین اعتقادات خو گرفته خیلی سخته ازاین فضا خارج بشن
مجتبی محمدی ۰۷ تیر ۹۷ , ۰۱:۴۱
سلام خواهر منم طلبه ام ایشان اینجوری بزرگ شدن گوشتو پوستشون بااین اعتقادات خو گرفته خیلی سخته ازاین فضا خارج بشن
این ادم که اینطوریه چرا نرفت یه دختر ساده طلبه بگیره که از خداشم باشه هییییچ ارتباطی با نامحرم نداره هیچ حتی از خودشون  هم مومن تر هست.
شما احتمالا یه دختر معمولی بودین و با خواسته های معمولی.
اگر مشاوره نرفتین حتما برین چون این ها برای شروع زندگی که هنوز وارد مسائل و مشکلاتش نشدین خییییلی هست و بعد زندگی حتما بیشتر هم میشه.
مشاور حتتتتما برین. با بزرگترا هم مشورت کنین.

نـــای دل ۰۹ تیر ۹۷ , ۱۵:۱۳
فکر کنم طرف خیلی وسواسی باشه چنین شروطی گذاشته...
امید شمس آذر ۰۷ اسفند ۹۷ , ۱۲:۰۶
همۀ این خواسته ها نامعقول نیستن. بعضیاش دستور مسلّم شرعه که رعایتش در درجۀ اوّل به خاطر خدا وظیفه تونه. بقیّه رو هم خدا دستور داده که زنها تحمّل کنن، یه مدّت بعد رفع میشه. اگه رفع نشد برید پیش مشاور.

ممنون🙏

اینکه الان اینا رو گفته خیلی خوبه. میتونی باهاش بهم بزنی. بعضیا توی عقد چیزی نمیگن سرخونه زندگی که رفتن پدرشون دراومدست. دیدم که میگم.

مرسی از راهنمایی🙏💙

من تازه فهمیدم این سوال مال پارساله:-!

درسته ولی ممکنه یکی سوال مشابه داشته باشه و بیاد از نظرات استفاده کنه

نامزد منم همینجوری بود

ب حرفاش گوش کردم کم کم با حرفام متقاعدش کردم ک ب نظر منم احترام بزاره

الان بعد دوسال خداروشکر خوشبخت واز همیشه عاشقتریم

خداروشکر

ان شاالله همیشه خوشبخت باشین💙

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت