نقش ظاهر در ازدواج💏


پست قبلی که داشتیم در مورد معیارهای ازدواج صحبت میکردیم، کمتر کسی گفت که ظاهر براش مهمه😦

آیا واقعا اینطوره؟؟

اگه اینطور باشه که خیلی عالیه😄

ظاهر شامل زیبایی چهره و تیپ میشه. یک سری افراد میگن فقط چهره مهمه، یک سری میگن تیپ و یک سری هم هردو رو میخوان😄

بعضیا مثلا میگن که حتما دختر با قد بالای 170 میخوایم یا پسر بالای 190😐

مثلا دختره خودش150 میگه من کمتر از 180 قبول نمیکنم، خب پس اون پسری که قدش 170، اگه دختر 150 باهاش ازدواج نکنه پس کی ازدواج کنه با ایشون؟ یا برعکسش اگه پسر 170 دختر زیر 170 نپسنده، پس دخترهای زیر 170 چی میشن؟ 

اینطوری یه عده هستن که اصلا جزو معیارها و انتخابهای افراد قرار نمیگیرن و کلا تناسبات خلقت رو زیر سوال میبریم.

به نظر من پسر و دختر از هم قد مناسب هم هستن تا 25 سانت بلندتر و یا کوتاهتر، که بهتره پسر بلند تر باشه. چه اشکالی داره خانوم و آقا هم قد باشن. در مورد زیباییه چهره هم همینطور. باید اعتدال رعایت بشه. خب معلومه که همه زیبایی رو دوست دارن. ولی نمیشه که همه دنبال زیباترین افراد باشن، پس تکلیف بقیه پسر دخترا چی میشه، خب اگه هر کسی به یه سطح از زیبایی قانع باشه، مسلما نه خودش تنها میمونه و نه باعث تنهایی بقیه میشه. 

من نظرم اینه که ظاهر فقط به دل بشینه، حالا ممکنه یه نفر زیبا نباشه ولی به چشم من زیبا بیاد و به دل من بشینه و یا برعکس زیبا باشه ولی به دل من نباشه.

الان اکثر خواستگاریها اینطوری شده که همون جلسه اول، بخاطر اینکه طرفین از ظاهر هم خوششون نمیاد، از ادامه خودداری میکنن.

چه اشکالی داره که دو جلسه با طرف صحبت کنیم و عقاید و طرز صحبت کردنش رو ببینیم و بعد تصمیم بگیریم.

من اصلا نمیگم که اگه طرف به دلتون ننشست باهاش ازدواج کنین، چون اگه در چند جلسه ی اول به دل نشینه، دیگه احتمالش خیلی کمه که به دل بشینه، ولی در صورت نپسندیدن این فرصت رو به هردو نفر بدین که یکبار دیگه همو ببینین، چون ممکنه طرف اونروز خسته بوده باشه و ظاهرش خوب به نظر نرسه و در دیدار بعدی خوب باشه. یا ممکنه لباسش بهش نیاد و ظاهرش رو بد نشون بده.

گاهی اوقات ممکنه یک نفر ظاهرش به دل آدم بشینه ولی با دو جلسه صحبت کردن و فهمیدن عقاید و طرز فکرش، نظرمون نسبت بهش عوض بشه. قبول دارین؟؟

اگه قبول دارین پس احتمال عکسش هم وجود داره، یعنی از ظاهر یکی خوشتون نیاد و با دو جلسه صحبت کردن واقعا به دلتون بشینه.

در آخر هم بگم که ظاهر در ازدواج مهمه ولی همه چیز نیست و هیچوقت نباید معیارها و ارزشهای دیگه رو بخاطر زیباییه یک نفر نادیده بگیریم.


نظر شما چیه؟؟ 


مطالب مرتبط:

معیارهای ازدواج

تلنگر

۹ لایک:)
حالا این همه بحث ازدواج برا چیه؟

در مورد ازدواج هر چقدر هم صحبت بشه باز کمه، دلیلش هم انتخاب اگاهانه است و استفاده از تجربیات و نظرات دیگران

بانوی شرقی ۰۲ تیر ۹۷ , ۱۷:۰۶
ظاهر مهم هس عامل علاقه مندی اولیه
اما اخلاقش ک علاقه رو ماندگار میکنه یا از بین میبره

بله دقیقا 

آقای مُرَّدَد ۰۲ تیر ۹۷ , ۱۷:۲۷
دراین دنیا  نمیشه در مورد هیچ چیزی با قطعیت حرف زد، مسئله ای  که مطرح کردید، هم مستثنی نیست/. اینکه با قاطعیت نظر بدیم :ه ظاهر آری یا خیر هم کار ساده ای نیست. به قول یک سری از دوستان، هر شخصی یک سلیقه ای داره.

 اما باید باز تر بشه که ظاهر به معنی سیماست یا متشکل از فیزیک(جسم) و سیما ست. چاقی، و معلولیت هم میتونن حاکی از یک ظاهر نا آراسته باشند و همینطور برعکس یه عده  آدم های تپل را می‌پسندند و یک عده هم به فراخورِ سلیقه و معنویاتشون به دنبال معلولان جسمی هستند. {هستند که میگم} و و ... زیاده‌گویی نکنم/ مسئلۀ ظاهر از اونجایی که ملاک و معیارِ داخل چهارچوبِ انتخاب همسر نیست، بحث و گفتگو درموردش سرانجام و نتیجۀ دلخواهی نخواهد داشت. 


درسته ولی نزدیک به 80 درصد از موارد ازدواج به خاطر همین قیافه رد میشه، به نظرم باید در موردش صحبت بشه، من خودم در بین خانومها و یا آقایون دیدم که به دلیل های خیلی نا موجه مثلا چند سانت قد و یا ... رفتن سراغ مورد بعدی، دوست دارم که فرهنگسازی بشه و ارزش هر آدمی رو قیافش تعیین نکنه، در اینکه سلیقه همه یکسان نیست هم شکی ندارم

🙏

آقای مُرَّدَد ۰۲ تیر ۹۷ , ۱۷:۳۹
درموردش حرف میزنیم . صبر میکنیم تا دوستان دیگه نظر بدن

🙏

سلام :)
خدا همه جوونا رو سر و سامون بده ان شاءالله

سلام

چ دعای قشنگی
ان شاء الله

این که بگم برام مهم نیست دروغه :| ولی اولویت‌ با چیزهای دیگه ست قطعاً

به نظر منم بهتره اولویت رو چیزهای دیگه قرار بدیم ولی ظاهر حتما باید به دل بشینه، نه اینکه زیبا باشه

🙏

به نظرم بیشتر آرامش ایجاد کردن از همش مهم تره !

یعنی چی؟

یعنی اینکه نحوه صحبت کردنش ، نشون از اضطراب رو نده و یه آرامش درونی داشته باشه اهمیت بیشتری داره تا چمیدونم قدش 190 باشه!

آره دقیقا

به نظر منم صحبت کردن خیلی مهمه،

@آرام
خوب شاید بنده خدا اولین بارشه استرس داره 
اینکه نشد ملاک ارزیابی:|||

+چرا شونصد بار بازنشر میکنید؟:|

++جدا از همه اینا,یکی خوشگل باشه ادم بیشتر ترقیب میشه ببینه کیه,چی کارس,اخلاقش چی جوریه... :)
تاثیر مثبتی میزاره رو طرف،به خاطر همین بعدشم راحت تر میکنه

😊

🙏🙏

<`~´>

😦

بهرنگ قدوسی ۰۲ تیر ۹۷ , ۲۱:۰۶
چه کنم قلبم مهربونه 😂😂😂

حرفات درسته 😂😂😂😂

این دخترا که میگن معیار چیز دیگه است دروغه 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

مگه ادم میشه از قیافه کسی خوشش نیاد بقیه معیارها رو داشته باشه بشه تحمل کرد 🤔🤔🤔🤔🤔

😊

البته ظاهر برای پسرا بیشتر مهمه
🙏

مرسی از نظر شما

بهرنگ قدوسی ۰۲ تیر ۹۷ , ۲۱:۱۰
مگه من گفتم مهم نیست منم همینو گفتم مهمه

ولی تو خودت حاضری با کسی که از قیافه اش خوشت نمیاد ازدواج کنی😣😣😣😣😣 حتی بقیه ویژگیهاش عالی باشه


اگه به دلم بشینه آره، حتی اگه بقیه بگن زشته

محسن رحمانی ۰۲ تیر ۹۷ , ۲۱:۲۷
به نظر من هیچ وقت نباید ضاهر اولیت اصلی باشه ضاهر باید در وهله ی آخر باشه
اولویت باید مسائل اصلی ومهم دیگه باشه که اونا مهم تر از ضاهر هست حتی
گاهی وقتها هم باید ضاهر هم فاکتور گرفته بشه و از اون صرف نظر کرد .

 مثلا اگه خیلی پولدار باشه میشه ظاهر رو نادیده بگیریم؟

با حرفاتون ۱۰۰ درصد موافقم!
من  ظاهر طرف مقابلم جزو ملاک های سوم - چهارمم هستش!
بعضی ملاکای دیگه هستش
که اگه جزو معیار های من نباشه 
هم من از با او بودن ناراضی هستم
هم اون از من کلافه میشه!

حرفام شعار نیست!
قیافه مهمه!
ولی اگه درک کنیم که بعد نهایتا دو سال
عادی میشه واسه طرفین
جزو ملاک اول و اصلیمون قرارش نمیدیم قطعا!
و معیار های دیگه ای واسمون مهمتر میشه!

درباره ی اینکه میگید خواستگاری رو به تنها یک جلسه محدود نکنید هم بازم کاملا موافقم!👍

من اینجا خودمو مثال میزنم!
من از اون دسته افراد هستم 
که دوستاشون در نگاه و برخورد اول 
ازش متنفر بودن!
نمیدونم چرا؟
ولی همیشه در برخوردای اول
خیلی گوشت تلخ ، مغرور، عبوس و نچسب
به نظر میام😆😆( اکثر دوستام گفتن اینو) ولی بعد آشنایی بیشتر نظرشون عوض شده!

قطعا ممکنه توی جلسه اول خواستگاری کردن هم 
این موارد برای یکی از طرفین به وجود بیاد!
واسه همین با یک بار دیدن کسی
نمیشه در موردش قضاوت کرد!

پس قبل اینکه جایی برید خواستگاری، آدرس این پست رو بدین دختره بخونه😄

بعضی از افراد هم هستن که قیافشون معمولیه ولی اگه برید تو بحرشون، خیلی خوشگلن، احتمالا شما جزو اون دسته هستین😊

مجتبی محمدی ۰۲ تیر ۹۷ , ۲۲:۰۲
سلام دوستان برید خدا رو شکر کنید ازدواج شما ایرانیها خیلی راحته ما پسرای افغانی ذهنمون درگیره همه چیزهاست 

درگیر چه چیزهایی؟

محسن رحمانی ۰۲ تیر ۹۷ , ۲۲:۱۴
پولدار نه چیزهای مهمتر از پول هم هست که مهمتر هستند .

چی مثلا؟

محسن رحمانی ۰۲ تیر ۹۷ , ۲۲:۲۲
خوب بودن وبساز بودن و معتقد بودن وخیلی چیزهای دیگه .

درسته ولی طرف باید به دلمون بشینه

بهرنگ قدوسی ۰۲ تیر ۹۷ , ۲۲:۲۸
منم میگم به دل بشینه


آفرین

آره فکر خوبیه !😁😁

امیدوارم  جزو اون دسته افراد باشم😆😆😆

بابا قیافس دیگه!
خدا داده !‌کاملا یه چیز انتسابیه !

خدا به هر کی یه قیافه داده!
ولی در کنارشم سلایق مختلف رو تو انسان ها به وجود آورده!

همه افراد بالاخره یه روزی به چشم یکی
زیبا به نظر میان و مشترک مورد نظر پیدا میشه😀


دقیقا همینطوره، 

😄😄😄

خیلیم عالی !

اتفاقا سلیقتون خوبه😁😁😁

😄😄

فرید پرهمت ۰۳ تیر ۹۷ , ۲۳:۲۹
مطالب و آموخته هایی دارم اما فرصت و اولویت نیست...

خیلیم عالی

امید شمس آذر ۰۷ اسفند ۹۷ , ۱۲:۰۹
بله ظاهر هم مهمّه.

درسته

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت