چرا دخترها راضی به دوری از خانواده نیستن!!؟؟؟


سوال یکی از مخاطبان


سلام, من فوق لیسانس مهندسی مکانیک دارم، متولد 65 و پسر هستم. مشکل من اینه که در یکی از شهرهای مرزی به صورت قراردادی مشغول به کار مهندسی هستم. تا به حال خیلی خواستگاری رفتم ولی اکثر دخترها میگن که ما راه دور نمیتونیم بیایم و دوری از خانواده برامون مشکله. میتونم شهر خودمون خونه بگیرم، خودم سختی بکشم و هفته ای دو روز بیام پیش همسرم ولی اینطوری هم کسی قبول نکرد.

 نمیدونم چرا کسی حاضر به زندگی با این شرایط نیست. چرا دخترها حاضر نیستن کمی سختی بکشن. چرا ویژگی‌های مثبت من را کسی نمیبینه و ارزش براش قایل نیست؟ من از لحاظ ظاهری هم معمولی هستم. یعنی نه خیلی خوب و نه خیلی بد. چاره کار من چیه؟ این را هم بگم که من دنبال دختر با قیافه متوسط به خوب و با اخلاق هستم و شرایط تحصیلی هم لیسانس. ممنون

۷ لایک:)
دیوونن والا:/
من اگه جاشون بودم میرفتم 
راحت دورازهمه 
بده مگه؟؟://

😊


سلام
ماشالله آقایون خودشون دست بالا میگیرند.انکار نه انگار ایرادی دارند...
بهرنگ قدوسی ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۳:۲۹
تو بد شانسی دادا  یا  ایرادی دیگه ای داری دوری راه رو بهانه می کنن🤣🤣🤣🤣
وگرنه  دخترای این دوره زمونه واسه شوهر  حاضرن قله قاف هم برن  شهر دور که پیشکش🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

با قسمت دوم نظرتون موافق نیستم اصلا، اینطور نیست، چند جا که بری خواستگاری متوجه خواهی شد😌

به نظر من ممکنه شما مشکلی داشته باشین که دخترا به طور مستقیم بهش اشاره نمیکنن و دوری رو بهونه میکنن.
البته مساله ی دوری از خانواده هم برای خیلی از دخترها مهمه ولی نه دیگه همه، اگه تا به حال هیچ دختری قبول نکرده، باید دنبال دلیل دیگری باشین.
از مادر و یا خواهرتون میتونین در این زمینه کمک بگیرین.
موفق باشین
دختری از جنس باد ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۳:۴۸
کدوم شهر هستین؟

تا ندودی باهاتون موافقم ،دخترا طاقت دوری ندارن
پس چرا برادر من تونسته زن بگیره
حتما مشکل دیگه ای وجود داره

بله،من دخترم
نمیدونم 
شاید شما ب قول کامنتای دیگه مشکلی عیبی چیزی دارید ک حاضر نمیشند باهاتون بیان
چون ماتوی اقواممون داریم خیلی از دخترایی ک شهرخودم (یه شهر بزرگ و بابیشترین امکانات)روول کردن و ب جاهای دورافتاده رفتن .
امیدوارم ک مشکلتون حل بشه.
آقای مُرَّدَد ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۴:۰۱
من به خاطر همسرم که حاضر نشد مادر پیر و مریض و پدر تقریبا نابیناشو رها کنه، تهران و موقعیت های کاریِ فراوانشو رها کردم و اومدم به این شهر و به یه مغازه ی کوچیک و یه درآمد بخور و نمیر ، اکتفا کردم. نه من فرشته نیستم. فرشته اونیه که من به خاطرش از موقعیت های خوبِ شغلی‌ام گذشتم.
و شما عزیز دل برادر! یا باید از خود گذشتگی کنی و یا از همون دیاری که در آن مشغول به کاری همسر انتخاب کنی. 
دوست عزیزم خانم چفت! (چفت باید صدا بزنیم شما رو؟ چفت آخه؟) 
ما الگوهای ناصحیحی داریم تو مملکت. یکی از این الگو ها رسانه ای به اسم تلویزیونه. بار ها و بارها در سریالهای مختلف میبینیم دختری که به خاطر شوهرش از خانواده دور شده و به مشکلات زناشویی بر خوردند.
یک الگوی دیگه ی ما پدر و مادر هستن. پدر مادری که بلد نیستن دخترهاشونو مستقل بار بیارن. نمیگم همه ولی اغلب اینگونه‌اند. در چنین مواقعی به پسر ها میگن بچه ننه. نمیدونم به دختر خانمها چی میگن. من دختری میشناسم که حاضر نیست از مادرش دور بشه چون آشپزی بلد نیست. باورتون میشه؟ یعنی مثلا این جوون 32 ساله ی مطلب شما کار و تخصص و شغل عالی رو ول کنه بیاد کنار خونه ی مادر زن برای اینکه زنش آشپزی بلد نیست و آقا روحش هم خبر نداره.
دختری میشناسم که (باور کنید هست همچین آدمی) شب باید مادرشو ببوسه تا خوابش ببره. این عدم استقلال و تربیت غلطِ که مخصوصا تو جامعه ی شهر نشین ما به وفور یافت میشود.

بله همون چفت صدا بزنین😊

شما کار بزرگوارانه ای انجام دادین که رفتین شهر دیگه
احتمالا ایشون شرایط کاریشون خوبه که رفتن اونجا، شغل هم که به راحتی پیدا نمیشه الان
نظر شما درسته، من هم خیلی از دخترها رو دیدم که حاضر به دوری از خانواده نیستن. البته تعداد زیادی هم هستن که این شرایط رو قبول میکنن. 

محمود ..... ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۴:۱۷
سلام
این سوالو من پرسیدم
خانم حسانه من خودم دست بالا نگرفتم. واقعا کسی حاضر نیست قبول کنه و اشکال از من نیست
دختری از جنس باد من شهرهای کرمانشاه شاغل هستم
آقای بهرنگ قدوسی نمی دونم شاید بهونه میکنند ولی چند نفرشون بهونه ؟
از این دخترها که تا قله قاف میروند یکی به ما معرفی کن خخخخ
به آقای مردد
من چند سال اینجا شاغلم و مهندسم کحا شغلی بهتر از این. اونجا هم کسی نیست که دختر معرفی کنه که از اونجا زن بگیرم
ممنون از راهنمایی ها
سلام
بنده حاصرم از همون برا شما دختر معرفی کنم....

😊

سلام
البته مثل یه نفر که هی دم میزد.مورد خوب نیست.اون ایراد داره،این ایراد داره.خوب بعد که یه نفر بهشون معرفی کردم و کلی اطلاعات آخرش چی بگند خوبه.حتما بایستی قدشون این شکلی باشه،چشم هاش این شکلی،والا شما ببینیم وتعریف کنیم.
تکلیف تون با خودتون مشخص کنید...
محمود ..... ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۴:۴۷
حسانه خانم
ممنون
شما کرمانشاه تشریف دارین؟
محمود ..... ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۴:۵۶
من گفتم که ظاهر متوسط به بالا و تحصیلات حداقل لیسانس مورد نظرم هست
با نظر حسانه خانم موافقم.
نـــای دل ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۵:۱۴
اینها کلاس بالا و سطح توقعاتشون خیلی بالاست..

از چ لحاظ میگین کلاس بالا هستن؟

ایشون که میگن دخترها قبول نمیکنن

آقای مُرَّدَد ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۵:۱۸
محمود به من پیام بده اگر کرمانشاه هستی... منتظرم.

دختر خوشگل پیدا کردین؟😊

سلام
خیر،از دوستان دور دانشگاه اونجایی هستند که می شناسمشون...
نـــای دل ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۵:۳۴
خود دختره رو میگم اگه زن زندگی باشه در هر شرایطی قبول میکنه..
آقای مُرَّدَد ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۵:۴۱
خودم :))
براش سراغ دارم... میتونم به هم معرفیشون کنم. تحصیل کرده ست. بسیار زیاد م یشناسمش. خانواده ی فرهنگی. ورزشکار. :D  محمود کجایی برادر/ فرار نکن بیا زنت بدم:))
باید طرف ی دلیل محکم برا دور شدن خانوادش داشته باشه خب ! مث آقای مردد ک دلیل رها کردن شغلش عشق به همسرش بوده
اقای رمانتیک ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۷:۰۶
:))))

😊

37سالتون؟
محمود ..... ۰۳ تیر ۹۷ , ۱۸:۲۵
به چفت
نه اینطور نیست که همه منو نپسندن. مواردی هم هست که بنده نمیپسندم
حسانه خانم من ظاهر خیلی مهمه برام. اگه سراغ دارین بگین

خخخ.
چه جالب شد این پست.
محمود جان خوشبخت بشی الهی...

😊

سلام
امید وارم بانی خیر بشه این پست.😊
همه جوون ها خوشبخت و سعادتمند بشند.
التماس دعا

ان شاء الله

مرسی از دعای قشنگت😊

بانوی شرقی ۰۳ تیر ۹۷ , ۲۳:۵۹
منم بودم میفرفتم اونطرف مرز هاا :)
ولی لب مرز خطرناک نیس؟!
شاید دخترایی ک انتخاب میکنید وابسته شدید به خانواده دارن.
باید یکی پیدا کنی که عاشقت بشه اونوقت نوک کوهم بری دنبالت میاد :))))
یکم باید برای راصی کردنشون و جلب اعتماد دخترا وقت صرف کنی و جا نزنی و خیلیشون راحت کنی ک میتونی دور از خانوادشم تکیه گاهش باشی و خوشبختش کنی

موفق باشی

اقایون و خانوما هرکدومتون ازدواج کردین منم دعوت کنین (:
به نظر من وقتی دختر شرط بذاره که باید با خانوادش تو یه ساختمون یا تو یه محله یا حتی تو یه منطقه زندگی کنه اونموقع میگن چرا دختر راضی نمیشه از خانوادش جدا بشه...
 شرایط ایشون سخته باید دخترا رو هم درک کنید اول زندگی سخته تو یه شهری باشن که هیچ دوست و اشنایی اونجا ندارن باز هم اگه خانواده همسر اونجا بود یه چیزی...

مورد دوم هم که میگن حاضرن هفته ای دوبار بیان ... از بالایی هم سخت تره! خب دختر اگه قرار بود  هفته ای دوبار همسرشو ببینه چرا ازدواج میکرد؟!!!

باز هم همه چی دست خداست... توکلتون به خدا باشه...انشالله مشکلتون حل میشه...

غلامرضا ... ۰۴ تیر ۹۷ , ۱۲:۲۴
سلام.
با این اوضاع دیگه سخت میشه ازدواج کرد چون که شاید نشه طرف مقابل رو خوشبخت کرد. من اعتقاد دارم که اگه نشه کسی رو خوشبخت کرد حداقل از این بد بخترش نکنیم.
با آرزوی بهترینها...یاعلی
سلام
بنده میدونستم.حالا یکی یکی معیار های عتیقه در میاد.بنده افرادی که می شناسم.قیافه مناسبی دارند...
انتطار ندارید،بنده مشخصات دختر مردم اینجا بگم....

من نظرم اینه که اگه ازدواجی صورت نمیگیره، قطعا طرفین به اندازه کافی سخت گیری میکنند.😊

سلام
بله..این مدت این خیلی به بنده ثابت شده.
طرفی میگه هیچی نمبخوام فقط دختر خوب باشه.
میگم باشه.شروع میشه یکی
تعدا فرزندان کم
پدر شعل مناسب..
اهل همون شهر
تحصیلات...
شیطنونه میگه بگم شما ،شما همراه زندگی ننیخواهید.وسیله میخواهید برا پوز دادن...

واقعا شرایط بدی شده، باید فرهنگسازی بشه

سلام
نمیدونم والا بنده همسر ب ادرم انتخاب کردم.برام مهم بود دختر به کس دیگه علاقه مند نبود ویکی هم شرایط برادر بنده رو قبول بکنه ...الان هم ازدواج کردند.الحمدالله خوبند...

سلام

خداروشکر که خوبن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت