دخترا قبول میکنن برای عروسی طلا نخرن؟

سوال یکی از مخاطبان


سلام

پسری 29 ساله هستم که تقریبا شرایط ازدواج دارم. حدود 15 تومن برای پول پیش خونه و ماشین هم پراید دارم. به جز پولی که برای رهن خونه کنار گذاشتم، 10م دیگه برای خرج و مخارج عروسی کنار گذاشتم. ولی با این ده تومن نمیتونم هم خرج مراسم عروسی بدم و هم طلا بخرم. به نظر شما دختر ها قبول میکنن که طلا نخرن؟ 


مطالب مرتبط:

نامزدم همسطح ما نیست، چه کنم؟

چون خونه ندارم، کسی با من ازدواج نمیکنه!



۷ لایک:)
دنیای غم و اندوه ... ۰۹ تیر ۹۷ , ۱۶:۵۰
باید یکم بیشتر پول دستتون بیاد.
.
.
.
خب هر دختری آرزو داره و اگه آرزوش داشتن طلا باشه،باید براش بخرید.
باید ببینید طرف مقابلتون، چه جوری هستش!
به دختر بستگی داره ولی با این شرایط گرونی دخترا کم تر سخت میگیرن
خب باید شرایط بهتری رو برای ازدواج مهیا کنه ایشون
به نظر من مسئله ازدواج رو نباید بخاطر مسائل بی اهمیتی مثل طلا عقب انداخت، طلا اصلا جزو اولویتهای ازدواج نیست. میتونین با خود دختر توافق کنین که سرویس بدلی بخرین و یا اگه امکانش نبود مقداری از وام ازدواج رو یه سرویس کوچیک بخرین.
خوشبخت و موفق باشین
بهرنگ قدوسی ۰۹ تیر ۹۷ , ۱۷:۰۴
چرا به دروغ  راهنمایش می کنید بره خواستگاری تحقیر بشه بهتره  دادا  با این اندازه پول  مردم گربه دستت نمیدن چه برسه دختر 😂😂😂😂😂😂😂.

چفت  خیلی با حال بود این کامنت  سانسور نکن 😂😂😂

نمیدونم شما کجا زندگی میکنین ولی پسرایی که من دیدم تقریبا 50 درصد وضعشون همینه

بهش قول بدین بعدا می خرید و پای قولتون هم بمونید انصافا
سلام
دختر که بخاطر طلا با شما وهر کس دیگه ای ازدواج نمیکنه،شما در این مورد بایستی با خود دختر صحبت ودلیل به ایشون بگید.
مگه داریم مگه میشه که طلا نخوان؟!

 فک کنم فقط ایران و افغانستان و هند و کشورهای آسیایی هستن که طلا مهمه براشون

دو نفر با هم هم کفو باشد مسلما تو این موارد به توافق می رسند...
اقای رمانتیک ۰۹ تیر ۹۷ , ۱۸:۰۳
تو ایران مد شده هی طلا میخرن اخر هم طلاهارو میفروشن خرج زندگی میکنن

دقیقا 

آ میـMiRـزا ۰۹ تیر ۹۷ , ۱۸:۲۴
خرید طلا یک مقوله عرفی داره که تقریبا داره به یک عرف غلط تبدیل میشه!
اگر نگاهی کلی به قدرت مالی عموم مردم کنیم، به وضوح مشخصه که توقع و داشتن انتظار بیش از حد و نامتعارف، عمده دلیل تاخیر ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج هست!

از طرفی هم با توجه به تاکیدی که در اعتقادات و فرهنگ ما در مورد هم کُف بودن و طرفین و عدم اختلاف آنچنانی در طبقات اجتماعی، به نظرم این دوست عزیز در موقعیت مناسبی قرار دارن و با کمک خدا و پشتکار میتونند همسر مناسب و مورد نظر خودشون رو پیدا کنند.

به امید خوشبختی تمام جوونهای ایران زمین

ان شاء الله

دیگه نه انچنان طلا
یه سرویس و یه نشون و یه حلقه که میخواد:/
دیگه کمشه این...
چون دیگع روحانیا هم باحقوق کمشون اینارو تهیه میکنن

سرویس طلا الان 10 کمتر نیست😒

من جا دخترا بودم
حتما قبول میکردم😁

بهش بگو که به محض اینکه  یه پول تو دستو بالت اومد 
طلا خریدن تو اولویت باشه!



به چه دلیل قبول میکردین؟😊

من به طلا کوچکترین علاقه‌ای ندارم :|

چ عالی😍

به نظرم یه سری سخت گیری های دختر لازمه،چون بیشتر آقا پسر ها و خانوادهاشون دختری که بیش از حد با شرایط  کنار بیاد رو  آسفالت میکنن!!!برای خودم پیش اومده
:)))
خودم حتما طلا میخوام
:)

بله متاسفانه بعضیها کم توقع بودن رو دلیل بر خوب نبودن دختر میدونن و این کاملا اشتباهه

اقلیما ... ۰۹ تیر ۹۷ , ۲۰:۰۳
من خیلی‌ها رو دیدم که به حلقه ی عروسی اکتفا کردن
قطعا چنین دختری پیدا میشه
خدا توی سوره ی طلاق می‌فرماید هرکس تقوا پیشه کند خداوند راه نجاتی برایش فراهم میکند و از جایی که گمان نمی‌برد روزی اش میدهد.
توکلتون به خدا باشه از جایی که گمان نمیبرید هم دختر خوب نصیبتون میشه و هم روزی فراوان:)

چ زیبا گفتین

بانوی شرقی ۰۹ تیر ۹۷ , ۲۰:۴۰
عروسی نگیرین بابا پولتون حروم میکنیم
لااقل طلا یه نوع سرمایست
یه شب ک آخرشم دعوا و بحث و حاشیه است 😑



علی خراسانی ۰۹ تیر ۹۷ , ۲۰:۴۵
سلام دو تا دندون عصب کشی و پر کردم شده 1600 میلیون تومن
فک کن زن بگیری این خرجا 2 برابر میشه
بی خیال طلا هم نخواد زن نمیگیریم

واای چ خصیصی شما😊

خب میرفتین مراکز دولتی، یا مراکز وابسته به دانشگاه های دندونپزشکی،

آخه به قول خودتون
الان اکثر پسرا وضعشون همینطوره!
توانایی تهیه ی همه ی اینارو یکجا ندارن!
ولی به نظرم اگه دختر خانوما 
توی انتخاب همسرشون از لحاظ اخلاقی و اعتقادی
توجه داشته باشن و همچین پسری رو انتخاب کنن
تضمین میدم این پسر در اولین فرصتی که وضعش خوب شد واسه دختر خانوم کم نذاره ! :)

کاری به درست یا غلط بودنش ندارم!
ولی در حال حاضر طلا خریدن برای عروس از طرف دوماد یک عرف در جامعه ماست!
پس اگه خریده نشده یه جور ظلم در حق دختر خانوم محسوب میشه؛ چون عرفه؛
 در نتیجه باید خریده شه!

اما مشکل اینه اگه پسرا بخوان اینقدری وضعشون خوب شه که همه ی اینارو همون اول تهیه کنن
باید حداقل تا ۳۵ - ۴۰ سالگی صبر کنن!

پس اگه دختر خانوم در ابتدای ازدواج از بعضی چیزا بگذره 
این فرصت رو ایجاد کرده که دو تا جوان 
راحتر و با فشار کمتر زندگیشونو شروع کنن!

و همونطور که گفتم اگه پسر انسان معتقد و با وجدانی باشه ؛ بعدا که وضعش بهتر شد
همه رو واسه همسرش تهیه میکنه ، چون حقشه!

امیدوارم منظورمو رسونده باشم
چون خودمم دقیق نفهمیدم منظورم چیه😆😆

بله متوجه شدم

دفعه قبل که تو یه پست دیگه نظر گذاشتین، سن ازدواج رو 30 تا 35 گفتین، اینجا 5 سال اضافه شده بهش😄
درسته، ب نظر من سرویس بدلی که فقط عروس و دوماد بدونن بدلیه هم خوبه

مثلا دخترا هم دوست نداشته باشن 
مادرشون دلشون میخواد چهارتیکع طلا واسه دخترش بخرن 
دیگه هیچی نخره نمیشه ک 
لابد بدل بخره  و کنارش بگ همسرم خریدع
من خودم دوست ندارم چیزای زرق و برق داره تو چشم 
معمولا چیزی ک دلمم بخوادو نمیخرم ک اگ ی نوقع تو چشم کسی بیفته ک نداشته باشه بخره و اینا گناه کردم

درسته، ممکنه دعوا هم بیفته تو زندگی دیگران

دفعه بعد نشه ۴۰ تا ۴۵ خوبه 😄

والا

سن ازدواجو میبرین بالا همش

خب تقصیر من که نیست سن ازدواج سلعتی میره بالا😂

دلار بره بالا
سن ازدواجم میره باهاش

دلار میاد پایین ان شاء الله، ولی سن ازدواجو نمیدونم😐

خلاصه تا دلار بیاد سر جاش
ما هم یه ۵۰ - ۶۰ سالی داریم☺
انشاالله برای آیندگان😃

ان شاءالله درست میشه، 😊

ریحانهــ (: ۰۹ تیر ۹۷ , ۲۲:۲۴
من از طلا خوشم نمیاد اما واسه عروسی عرف هست.
به نظرم بستگی داره به خود دختر.
نمیشه با قاطعیت گفت.
بسته به نظر خود دختر و خود خانوادش داره
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ✿✿ ۰۹ تیر ۹۷ , ۲۳:۴۳
سلام جناب چفت

حالتون خوبه ؟

یه چند وقت بود وبلاگ شما هم نیومده بودم 

نظرم تقریبا شبیه نظر اقای خاصه

به نظرم من که اصلا طلا چیز خاصی نیست

سلام

ممنونم
خوش اومدین
جناب چفت😯😯😯😯
چ ابهتی😄

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ✿✿ ۱۰ تیر ۹۷ , ۰۰:۰۲
خوب اسمتون رو نمیدونم با اسم وبلاگی که گذاشتید مجبورم شدم بنویسم

ابهت :؟

اوهوم😊

اگر همه چی درست باشه واسه یه طلا خریدن دیگه وصلت صورت نگیره؟
جوش نزنین توکل به خدا. دختر خوبی ان شاءالله نصیبتون میشه که به همون حلقه اکتفا میکنه. 
به خدا همین که دو نفر جفت هم باشن و با هم خوشبخت بشن از کیلو کیلو طلا و پول و خونه و ماشین ارزشمندتره. 
من شنیدم تو بعضی مناطق دور و یا روستایی یه دخترای جوون کم سن را به عنوان زن دوم میگیرن کیلو کیلو طلا میریزن به پاش.
بنظرتون یه دختر طلا میخواد یا خوشبختی؟
دختری که خوشبختی را می خواد نصیبتون بشه. 💐
دریا _ گاه نوشته های من ۱۱ تیر ۹۷ , ۱۲:۳۱
خب برید سراغ دخترای که کم توقع هستند تعدادشون هم کم نیست زنداداش من فقط یه حلقه خرید کل خریدش همین حلقه بود خیلی هم سطح اقتصادیشون بالاتر از خانواده ما بود

🙏

دخترک مژده دهنده ۱۹ آذر ۹۷ , ۱۸:۵۷
سلام
آره.ولی حتما سراغ دخترایی برید که حسساابی هوای باباهاشونو دارند.معمولااینجور دخترا،آدمای قانعی هستند!
الان که خیلی ها توی این وضعیت اقتصادی و افزایش سن ازدواج به نقره راضی هستند؛نمونه هاشو دارم!

سلام

مرسی از پاسختون😊

امید شمس آذر ۰۷ اسفند ۹۷ , ۱۲:۰۴
فکر نمیکنم. علاقه به زرق و برق تو ذات خانمهاست.

ممنون

برا من که باید بگیره. آقایی من با دوتومن پا پیش گذاشت. خوب من سبک قبول میکنم ولی اینکه نخره کنار نمیام

آره سبک خوبه

سرویس نقره هم خوبه

آره سرویس نقره هم باب شده. میدونی طلا خوبیش اینه که الان قرض میگیره میخره،دو روز دیگه که خواستیم یه چیز دیگه مثلا خونه بخریم میفروشه کمک میشه. یه جور پس انداز اجباریه. البته همه اینطوری نیستن که موقع مشکل طلاهاشون رو بفروشن.

بله از لحاظ پس انداز خوبه ولی اگه پول نباشه بخری یا مثلا بجاش اول زندگی خونه بشه بخری بهتره

اگه اونقدی پول داشت که خونه بخره نمیخواستم. ولی نداره.

پس طلا بخری بهتره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت