چیکار کنم که خونوادم با ازدواجم موافقت کنن؟


سوال یکی از مخاطبان 

دختری 26 ساله هستم و عاشق اقایی شدم که 15 سال بزرگتر از خودمه. تحصیلات خودم لیسانس و این آقا زیر دیپلم هست. آشنایی ما بصورت سنتی بوده. اما خانواده ی من بخاطر سن زیاد این آقا و شکاک بودنش مخالف ازدواج ما هستن.

 این نکته رو هم بگم که این آقا شرایط مالیه خوبی نداره، یعنی بخاطر پولش نیست که میخوامش. من به این دلایل به این آقا  علاقمندم: بی نهایت نجیبه، حمایتم میکنه،  ازنظراحساسی مهربونه، عاشقمه، مواظبمه و برای ارامشم تلاش میکنه. دلیل شکاک بودنش هم به گفته خودش، از دوست داشتنه زیاده.

 حالا من چیکار کنم که خانوادم راضی به ازدواج ما بشن، چون من حسی که به این آقا دارم به کسی دیگه ندارم.


مطالب مرتبط:

چطور حساسیت شوهرمو کم کنم؟

با خواسته های نامعقول نامزدم چه کنم؟


۷ لایک:)
مهندس رضا عباسی ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۱:۲۰
احساس و امیال زودگذره

🙏

اختلاف سنی خیلی زیاده

🙏

مطالب مرتبط  که زیر پست هست رو حتما مطالعه کنید، در مورد شکاک بودن بهتون کمک میکنه.
حرفی ندارم . . .

😊

آقای مُرَّدَد ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۱:۳۹
سلام دختر 26 ساله! 
از فکرت بیرونش کن.
بیشتر از 20 خط برات نوشتم پاکش کردم. لُب مطلب: 
اگر آشناییتون سنتی بود، پس به همون اهل بیت اعتماد کنید. یه مرد هرچقدر هم خوبی داشته باشه، با شکاک بودنش میتونه به اندازه ی همه ی خوبی هاش، ترسناک و خطرناک باشه

🙏

سلام!
اختلاف سنیتون یه مقدار زیاده!
از لحاظ تحصیلات هم بازم فاصله ی قابل لمسی دارید!
از لحاظ سطح مالی و فرهنگی و اینا چی؟؟
به شما میخوره یا بازم فاصله هست!؟؟

مطمئنید بعدا به مشکل نمیخورید؟؟
مطمئنید احساسی تصمیم نمیگیرید؟
مطمئنید بعدا سرکوفت بهش نمیزنید ؟( البته ببخشید که صریح گفتم ؛ ولی کم ندیدیم از این 
جور مشکلات!)

در مورد سوالتون:
اگر که تصمیم خودتونو گرفتین و همه جوره قبولش دارید ؛ 
خب یه کلام ختم کلام؛ یا این آقا یا هیشکی!
این زندگی شماس 
و شما باید خودتون برای زندگیتون تصمیم بگیرید و انتخاب کنید
نه بقیه!

ولی امیدوارم هر انتخابی کردین
منطقی باشه 
و تا آخر پاش بمونید
و پشیمون و سرد نشید!


🙏

بهرنگ قدوسی ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۱:۴۶
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
من موندم دخترا  چقدر ا****   اخه کجاش شرایطتون بهم میخوره . ۱۳ سال اختلاف سنی فاجعه است. تو لیسناس اون  حتی دیپلم نیست  مشکل مالی هم داره 

بقیه  معیارها خواب و خیاله ننه ، 
اینایی که میان راهنمایی می کنند  چرت و پرت تحویل ندن  
دختر   اینقدر **** نباش😤😤

15 سال اختلاف سنی دارن

اقلیما ... ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۲:۱۲
عجیبه 
واقعا میگن عشق آدم رو کور می‌کنه واسه همینه
اصلا ایشون هم کفو شما نیستن
عشق و علاقه و حمایت و همه چیز در ابتدای آشنایی یک امر طبیعیه 
بعد از یه مدت که هیجانات عاطفی فروکش کرد همین خود شما شروع میکنید به سرکوفت زدن
گرچه می‌دونم خلاص شدن از این احساسات کمی وقت می‌بره و سخته ،اما حتما ارزشش رو داره

🙏

پشیمون میشی

🙏

سلام
با صددر صد اطمینان میتوانم بگویم شما دل تون برا اون اقا سوخته وبهشون علاقه ندارید،سعی کنید خودتون ببخشید ،کم کم ارتباط کم کنید...

🙏

رویا رویایى ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۲:۳۸
دلیلى که نباید ازدواج کنى با این آقا اصلا سنش نیست بلکه شکاک بودنش هست حالا به هر دلیلى چون آدم شکاک خودش هیچ وقت قبول نمى کنه که شکاکه دوست عزیز این ازدواج صلاح نیست

🙏

شکاک
سخت نیست با این فرد زندگی کردن ؟

🙏

الان احساسات غلبه دارن پس معیارهای احساسی رو تا حد زیادی نادیده بگیرید 
اینکه دلسوزن یا حمایت میکنن یا مهربونه .... دو علت داره 
یک اینکه خیلی عادیه که توی این شرایط اینجور برخورد کنه مگه ممکنه کسی همون اول زندگی بگه من سنگدل و بی احساسم ...
دوم اینکه" حب الشی یعمی و یصم " عشق به هر چیزی آدم رو نسبت بهش کور و کر میکنه نه عیبش رو میبینه نه حاضر هست از بقیه بشنوه .
دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه فقط چرا مطلب اینقدر زیاد باز نشر میشه ؟!

🙏

چشم دیگه بازنشر نمیشه

آ میـMiRـزا ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۳:۳۸
سلام

در بین نظرات با جناب نامجو موافقم و نظرشون رو قبول دارم
و اما به نظر خودم نه اختلاف سنی میتونه علتی برای عدم انتخاب این فرد بشه و نه شکاک بودنش!

مشکل شما همونطور که جناب نامجو اشاره کردن، نگاه فوق العاده احساسی هست که شما نسبت به این ماجرا دارید.
فکر میکنم این ارتباط اولین ارتباط احساسی شما هست و اکیدا توصیه میکنم با مشورت دیگران تصمیم بگیرد که خدای ناکرده در آینده به مشکل بر نخورید.

چون شما الان همه شرایط را مساعد میبینید و شرایط عادی هست، ولی کافیه یکم شرایط رو متشنج فرض کنید (مثلا مشکلات مالی در آینده داشته باشید و یا این فرد با خونواده شما به مشکل بر بخوره و چند احتمال اساسی دیگر) آیا قادر هستید که دونفر یک تصمیم در جهت حل مشکل بگیرید؟
همونطور که گفتم هیچکدام از خصوصیت هایی که اشاره کردین، به تنهایی نمیتونه مانع ازدواج باشه، ولی وقتی کنار هم قرار بگیره، تبدیل به یک موقعیتی میشه که هرکسی از عهدش بر نمیاد که همون چیزی میشه که اسلام اونقدر در ازدواج بهش تاکید داره و اون هم کُف بودن هست.
مطالعه و مشورت رو در این زمینه بیشتر کنید تا بهترین ها رو داشته باشید!

🙏

همه اولاش اخلاق خوب و مهربون و حامیت هستند 
این نهایت تا پنج سال دیگه بتونه باهات خوش باشه بعدش دیگه حوصله خودشم نداره چه برسه به شما.
اون موقع نهایت سن شما 31سال 
حالا هم واقعا شرایط جوری نیست که ادم بتونه بدون پول و سرمایه زندگی کنه 
اصلا همه این ها به کنار چرا فکر میکنی کنار خوش بخت میشی؟

🙏

نـــای دل ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۴:۳۹
شاید بعدا وارد زندگیکه شدن دچار مشکلات حادی بشن...

🙏

همون بهتر که مخالفت میکنن...

🙏

محسن رحمانی ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۵:۴۹
جوابی ندارم.

🙏

اینو از من نشنیده بگیر ولی دختری که حاضره با کسی که 15 سال اختلاف سنی داشته باشه ازدواج کنه فقط بخاطر ترس از کمبود شوهریه :)))))

فک نمیکنم، چون من باهاش صحبت کردم، هم به پسره و هم به دختره مورد ازدواج معرفی کردن ولی هیچکدوم قبول نکردن. عاشق شده به نظرم

اصلا از کمبود شوهریا بی شوهری نیست
من کیس ازدواج حتی برای خواستگاری روقبول نکردم 
اون اقاهم اصلا بافشار های خیلی زیاد خانوادش اصلا نرفته خواستگاری ما هشت ماه باهم رفت وامد داشتیم باخانواده و دوتایی 
من قبل ازایشون رابطه ای نداشتم چون اعتقاد به رابطه قبل از ازدواح برای خودم ندارم
ایشون شکاکه حتی به شوهرخواهر من حتی به رستوران و...
معتقده ازعلاقه زیاده الان نزدیک سه سال ازرابطه ی هشت ماهه ما میگذره و من تا یک ماه پیش ارتباطی باهاشون نداشتم 
ولی اصلا دلم نمیخواد به کسی جزایشون فکر کنم 
راستش اینقدر حمایتم میکنه کنارمه مهربونه و حرفش حرفه که خیلی بهش علاقمند شدم 
وچون قبلا ازنزدیکترین کسم خیانت دیدن اطرافیانم واقعا اینکه نجیب و اقاست و نجیییبه برام باارزشه

🙏

ایشون سوال کننده هستن😊

محمد فرهمند ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۷:۳۲

پدر و مادر من یازده سال اختلاف سنی داشتند از وقتی که یادم میاد این دو تا دعوا داشتند تا همین حالا. چون پدرم خودشو عقل کل می دونه و مادرمو بچه فرض می کنه

به علاوه مردی که شغل درست و حسابی نداره نمی تونه تو این دوره و زمونه زندگی رو اداره کنه

خونواده معمولاً خیر و صلاح بچه شونو می خوان. پس بهتره به حرفشون گوش بدی

 

🙏

بیچاره کارداره ولی وضعیت مالیش خوب نیست 
قبلا خوب بوده مشکلی پیش اومده که من نمیدونم سرمایش روازدست داده
خودش توکارساخت وساز خونست کارش خوبه بنده خدا
mohammad ravanbakhsh ۱۲ تیر ۹۷ , ۱۸:۲۹
به نظر من سن زن و مرد نباید زیاد اختلاف داشته باشه 
من با همسرم ۷سال اختلاف سنی دارم که 
گاهی وقت ها درتصمیم گیری ها به مشکل برمی‌خوریم

🙏

هیچ وقت آدم از دوست داشتن زیاد شکاک نمیشه :|

🙏

امید شمس آذر ۰۷ اسفند ۹۷ , ۱۱:۵۵
خونواده تون راضی کنید. شکباک بودن زیاد گاهی وقتها یه نوع بیماری روانیه. ولی اگه خودتون مشکلی باهاش ندارین، یه مدّتی تحمّل کنین برطرف میشه.

🙏

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت