پیشنهاد دوستی برای شناخت قبل از ازدواج رو قبول کنم یا نه؟

سوال یکی از مخاطبان


دختری 28 ساله هستم. دوستم پسری 34 که قبلا ازدواج کرده و طلاق گرفته را به من معرفی کرده. (با فرض پسندیده شدن طرفین از هر لحاظ. منظورم ظاهر و کار و تحصیلات و خانواده) اما این پسر به من گفته قبل از اینکه رسما به خواستگاری بیاییم و برای ازدواج اقدام کنیم باید به مدت یک سال با هم دوست باشیم تا شناخت کافی از هم داشته باشیم. 

دلیلش هم برای دوستی اینه که قبلا ازدواج سنتی و ناموفق داشته و ازدواج سنتی رو قبول نداره. من پیشنهاد دادم که رسمی خواستگاری بیایند و بعد زیر نظر خانواده ها با هم آشنا بشیم. ولی باز هم ایشون قبول نکردن و گفتن که در اون صورت هم فشار خانواده ها مجبورمون میکنه که زودتر همه چی تموم بشه و عقد کنیم. میگه من نمیخوام دوباره شکست بخورم. از یه لحاظ حق داره ولی من هم نمیتونم یک سال از عمرمو بیهوده تلف کنم، حالا موندم سر دوراهی که حق با منه یا با ایشون. ممنون میشم راهنمایی کنید.

۸ لایک:)
♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad) ۱۳ تیر ۹۷ , ۱۷:۴۸
فکر نکنم اون یه سال بیهوده تلف بشه شاید اینجوری اون دختر شکست نخوره

🙏

قبل هر دوستی شناخت هایی می تونین به دست بیارین ک شاید کارو همین جا تموم کنه . مثلا دلیل طلاق چی بوده ؟

🙏

پســـــــــــــر روزگــــــــــار ۱۳ تیر ۹۷ , ۱۷:۵۳
دوستی مفید باشه چرا که نه ! :)

😧

ریحانهــ (: ۱۳ تیر ۹۷ , ۱۷:۵۳
خب اگه این وسط تو این یه سال دختره وابسته پسره شد بعد پسره نخواستش چی؟؟؟
این جوری دختره شکست میخوره .
خانوادش چطورین؟ حاضر نیستن زیر نظرشون چن ماه با تحقیق اشنا شن؟
نه یه خاستگاری ساده و بعد ازدواج این طوری رو قبول ندارم منم .
بعدم خانواده دختر باید اگاه باشه چرا پسر از همسر قبلی جدا شده؟!
علتش چی بوده.
در کل به خانواده بگه بهتره.
و اینکه از کجا معلوم واسه ازدواج دوست شده؟!
خدایی سخته :|نمیدونم.

😊🙏

آقای برادر ۱۳ تیر ۹۷ , ۱۸:۰۲
اگر دوست شدن و بعد یک سال پسره خوشش نیومد ...فک کنم برای اون خانم بد بشه.

🙏

من بودم قبول نمیکردم، چون چیزی که تو چند جلسه مشخص نشه، بعد یکسال هم مشخص نمیشه، 
تا چند جلسه شناخت عاقلانه ست، بعدش میشه عاشقانه و ندید گرفتن و چشم پوشی

سلام
شما پیگیر این باشید که دلیل جداییشون چی بوده.
دوستی فی‌نفسه بد نیست. اما چی در سرِ اون آقا میگذره و شما هم نمیدونید، بَده.
اگر منظ.رشون از دوستی  اینه که با هم آشنا بشیم و خُلقیات همو بشناسیم، نیازی به یک سال دوستی نداره. چه بسیار از زندگی هایی که بدون این شناخت شروع میشه و با هم به توافقات اخلاقی میرسن و تا ابدالعمر هم با هم زندگی میکنن. باید بدونید برای چی جدا شدند. و اگر منشورشون از دوستی اینه که ببینه بچه‌تون اگر خوشگل شد، بعد با هم ازدواج کنید که...بلا به دور ایشالله.
من با توجه به اینکه شرایطی مثل اون آقا داشتم و ازدواج دومم هم با دختر خانمی مجرد صورت گرفته عرض میکنم که این دوستی هیچ دلیل منطقی ای نداره. بله اون آقا یک سری تجربیات تلخ و شیرین داره که شما ازشون سر در نمیارید. پس با همون تجربیات میتونن در دو سه برخورد با شما مثلا تو جلسه ی خواستگاری، شما رو واکاوی کنند و بفهمند سرانجام ازدواج با شما چه میشود.... 
باید بفهمید دلیل جداییشون چی بوده اون هم نه از زبان خودش. و یا همسر سابقش. 

🙏

رویا رویایى ۱۳ تیر ۹۷ , ۱۸:۳۷
با اطلاع خانواده ها و در حدود سه ماه نه بیشتر

🙏

آ میـMiRـزا ۱۳ تیر ۹۷ , ۱۸:۴۱
سلام
فعلا در مورد سوال مخاطب نظری نمیدم

ولی نظرات دیگر دوستان برام جالب بود!
دوستی فی نفسه اشکال نداره؟
دوستی مفید باشه چرا که نه؟

فکر کنم بعضی از دوستان یادشون رفته که مسلمونیم ها!!!
کمی در مورد ارتباط نامحرم مطالعه داشته باشید.
یادم نمیاد ارتباط با نامحرم رو حتی به قصد ازدواج بدون مشکل دونسته باشند.

خشت اول گر نهد معمار کج
تا ثریا میرود دیوار کج

من خودم که مخالفم، انسان تنوع طلبه، بعد یکسال ممکنه خیلی اتفاقا بیفته

من نمیگم دوستی داشته باش یا نداشته باش چون ممکنه بد برداشت بشه
فقط توصیه میکنم قبل از هر اقدامی یه تحقیقی کنید ببینید چند درصد از این نوع دوستی ها به ازدواج ختم شده...یا اصلا ختم به ازدواج شده؟؟؟
به نظر فقط تو این روابط دختر ضرر میکنه

🙏

باید خانواده ها در جریان باشن

🙏

۲۸ سالشه هنوز نمیتونه تصمیم بگیره :/
کاملا اشتباهه:/
یه محرمیت برای اشنایی کافیه 
اگع برای اشنایی بیشتره یه زنو شوهر بعد ۲۰ سال زندگیم نمیتونن همو بشناسن!

🙏

یک سااال!؟؟؟چه خبره اقا!
اگه خوشتون نیومد چی!؟ یکسال الکی هدر بره؟!
تازه بعدش افسردگی و اینا داره فک کنم!
😑

🙏

به نظرم تکلیف این آقا با خودش هنوز مشخص نیست
و فقط بهانه میاره که ازدواج سنتی علت طلاقش بوده. 

🙏

قبول نکن!
پس دوران نامزدی رو واسه چی گذاشتن!
واسه همین آشنا شدن بیشتر اونم به مدت حداکثر ۶ ماه!
۱ سال اونم رابطه دوستی 
به نظرم کار درست و حرفه ای نیست!

وقتی شما توی دوران نامزدی باشین دیگه خونواده ها چرا باید فشار بیارن؟؟

در کل من نظرم مخالفه

🙏

علی خراسانی ۱۳ تیر ۹۷ , ۲۱:۳۷
نه

🙏

آ میـMiRـزا ۱۳ تیر ۹۷ , ۲۲:۱۸
سلام دوباره!

خب نظرات یکم معتدل تر شد.
دوستان نظرات خوبی دادند:
1. طولانی بودن مدت مورد نظر آقا
2. دوران نامزدی
3. هدر رفت یکسال در صورت نپسندیدن آقا و یا حتی دختر خانم و لطمه های روحی و یا حتی جسمی بعدش!
4. در جریان بودن خانواده ها
5. محرمیت
6. و ...

برای هر مورد میتونم کلی توضیح بدم که فکر کنم از حوصله بخش نظرات خارج باشه!
ولی به نظر بنده، آقا مهدیار نکته خوبی رو اشاره کردن.
تکلیف این آقا با خودش مشخص نیست! مشخص نیست علت طلاق ایشون چی بوده که دارن به پای ازدواج سنتی تمومش میکنند!
به نظر من با توجه به سطح فرهنگی که الان در جامعه وجود داره، هنوزم همون ازدواج سنتی کارایی بیشتری به ازدواج فرنگی داره!
اگر یه نگاهی به آمار طلاق و نحوه آشنایی این افراد بندازید خودش یک درس عبرت خوبی هست.
خواهر گرامی: نمیخوام آیه و روایت براتون بخونم، به همون ضرب المثل های قدیمی بسنده میکنم که گفته بودند: قبل ازدواج اگه دوتا چشم داری، چهارتای دیگه هم قرض کن تا بیشتر ببینی، بعد ازدواج همون دوتایی که داشتی رو هم ببند تا زندگی پایداری داشته باشی.
برای شروع زندگی با این فرد، تحقیقات بسیاری باید بکنید تا به نتیجه مطلوب برسید که 100% از طریق دوستی این تحقیقات به ثمر نمیرسه!
به صلاح هست تا خانواده محترم رو هم در جریان بگذارید، چون در زمان بحران تنها افرادی که کنار شما باقی خواهند ماند همین اعضای خانوده هست.

🙏

فرناز فرزان ۱۳ تیر ۹۷ , ۲۲:۴۳
خوب از حالا کاملا مشخصه که این آقا بسیار خودخواه و بی ملاحظه هستند و این نیازی به یک سال آشنایی نداره. چون فقط به این فکر می کنه که خودش شکست نخوره و هوای همه جوانب رو داشته باشه. اگه از دختره خوشش اومد که چه بهتر وگرنه باز چیزی رو از دست نداده. یه سال با یه دختر خوش گذرونه براش عیب و عار هم که نیست قرار هم نیست اسمش رو زبون مردم بیافته. این یعنی یه معامله ی برد برد. اما دختر خانم این وسط چی گیرش میاد. اگه موفق به ازدواج بشه با یه آدم بی ملاحظه و خودپسند ازدواج کرده. اگر هم همه چی تموم شه جز بدنامی و شکست چیزی عایدش نمی شه. تازه در مدت آشنایی هم ممکنه ازجانب ایشون در معرض خطر حمله قرار بگیره! به نظر شما آدم عاقل این کارو انجام میده؟!

🙏

میترا (سوال کننده) ۱۴ تیر ۹۷ , ۱۸:۰۷
سلام
قبول نکردم که با این آقا باشم و براشون آرزوی خوشبختی کردم و خداحافظی. خدا خودش کمکم کنه انشالله
ممنون از همه کسانی که با نظرات خودشون منو راهنمایی کردن.
موفق باشید
با عرض پوزش وقتت رو برای همچین پسری هدر نده 
یا علی

🙏

امید شمس آذر ۰۷ اسفند ۹۷ , ۱۱:۴۵
پسره بدون تعارف یا هوسبازه یا خل و چله. اگه قصد شناخت باشه، تو ده روز هم میشه بهش رسید. اگه قصد صرفاً آشنایی باشه، ده سال هم براش کمه. ارتباط قبل از ازدواج متعارفش حدود یه ماهه. بیشتر از اون زیاده.

کاملا موافقم 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت