میخوام ازدواج کنم ولی خواستگار ندارم!

سوال یکی از مخاطبان


سلام

من دختر 17 ساله ای هستم که در شهر قم زندگی میکنم

برای من زمینه های ازدواج در این سن هست، به هزاران دلیل که مهمترین هاشون رومیگم:

1- درشهرقم، طلاب و روحانیون زیادی هستند که عموما درسن 21 تا 25 سال ازدواج میکنند و دختری هم با سن پایین تر می طلبند.

2- خودم در مدرسه ای که حفظ قرآن در اون انجام میشه، تحصیل میکنم و چون عموما دخترای این مدرسه مذهبی مقید و حافظ قرآن هستن، خیلی خواستگار براشون میاد و خواهان زیادی دارند. تمامی دوستان صمیمی خودم، متاهل هستند.

3- درخانواده ای روحانی زندگی میکنم. روحانیون هم که در قم زیادند و همسری با محیط شبیه خودشون میخواهند.


من خواهری با سن 25 و مجرد دارم. تابحال که مادرم راضی به ازدواجم نبودند، 3 تا خواستگار زنگ زدند که مادرم به هوای اینکه برای خواهرم هستند و سنشون از خواهرم کوچیکتره، ردّ کردند. حالا که راضی شدند، خواستگاری ندارم!....بیشترهم فکرمیکنم بخاطر خواهرم هست!

من چیکارکنم؟! به خیلی از افراد سپردم که برایم خواستگار بفرستند ولی.....

البته خودم با زندگی طلبگی مشکلی ندارم و درباره اش خیییییییللللللیییییییی تحقیق کردم و  ازتجربیات زندگی افراد فامیل که همسرطلبه هستند، درسها گرفته ام.

یک نفر گفت:شاید آدم ولخرجی هستی و الانم بااین اوضاع اقتصادی،طلبه که هیچ؛مهندس مملکت هم سراغت نمیاد!

ولی من واقعا آدم قانعی هستم!

۱۲ لایک:)
کاری نمیشه کرد بایدمنتظر بمونن تا یه کسی که لایقشونه بیاد خواستگاری تازه ایشون هنوز نوجوان اند و وقت دارند برای ازدواج 

امیدوارم براشون یه خواستگار خوب بیاد وخوشبخت بشن


ان شاء الله

🙏

من میتونم ازین خانوم خاستگاری کنم؟؟

بله حتما😊

مجهول الحال :) ۲۸ تیر ۹۷ , ۱۹:۵۲
نمیدونم.
فقط میتونم دعا کنم ان شالله خوشبخت بشی با هرکس که ازدواج میکنی.

🙏

رضا `پسر از جنس پدر` ۲۸ تیر ۹۷ , ۱۹:۵۶
هم شهری هم داریم اونم تو قم 17 ساله !  به نظرت زود نیس برای اذواج یه 2 سالی صبر کنید

🙏

شما هم قم تشریف دارین؟

آقای بیدل ۲۸ تیر ۹۷ , ۲۰:۱۱
یه روایتی یکی برام تعریف کرد ک مضمونش این بود ک یکی رفت پیش رسول الله گفت برای دخترم خواستگار نمیاد . حضرت گفتن لباس شکیل بپوشان و در محافل زنانه ببر 

🙏

سهیلا خرازی پور ۲۸ تیر ۹۷ , ۲۰:۲۳
خواهر من برا شوهر عجله نکنی بهتره خدا بهترینشو برات میفرسته شک نکن..
http://honarjo.blog.ir/

🙏

سعید بیگی ۲۸ تیر ۹۷ , ۲۰:۲۶
سلام
عجله نکنند و از خدا بخواهند وسیله ی ازدواج خواهرشون و خودشون رو فراهم کنه. خدا کمکشون می کنه. ان شاءالله.

🙏

میلاد کمالی ۲۸ تیر ۹۷ , ۲۰:۵۲
امان از خونواده‌هایی که مذهبیم هستن و هنوز دختر کوچک و دختر بزرگ می‌کنن

🙏


چی بگم!
از آدم های مذهبی به کل دوری میکنم.

🙏

چه عجله ای داره ؟ 
صبر کنه خواستگار میاد دیگه

😄

🙏

17! هنوز خیلی فرصت هست... ان شاء الله کسی که باید میاد.

🙏

ℳoɦaოოad .. ۲۸ تیر ۹۷ , ۲۱:۵۴
17سال هنوز وقت دارید عجله تون براچیه

🙏

امیررضا خانلاری ۲۸ تیر ۹۷ , ۲۲:۵۷
چی بگم
عجله نکنید 
فرصت زیاده 
به نظرم همسر خوب داشتن نیاز به تامل و درنگ میخواد

🙏

توکلت به خدا باشه

🙏

آقای بیدل ۲۹ تیر ۹۷ , ۰۰:۱۹
من به شدت موافق ازدواج توی سن پایین هستم . 

منم همینطور، البته اگه واقعا طرفتو دوست داشته باشی و بعدها پشیمون نشی

بابای نرگس ۲۹ تیر ۹۷ , ۰۱:۱۳
خوبه
ان شاالله قسمتتان بشود

🙏

مطالبتون بنده رو غافلگیر میکنه، قول میدم دیگه غافلگیر نشم :)

😄

چرا؟

بحث های عجیب ازدواج

😊

خوبه که

اول صبر دوم صبر سوم صبر

🙏

مسیرت هنوز خیلی راه داره امیدوارم زودتر به خواستت برسی.
من که 27ساله هستم خبری نیست. هر کی هم میاد اصن به هم نمی خوریم. دیگه کم کم دارم بیخیال ازدواج میشم. حیف . حیف 
چقدر دوست داشتم مادر بشم. لایق نبودم. 

این چه حرفیه

ان شاء الله که ازدواج میکنین، مادر هم میشین

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت