خواستگارها دنبال چی میگردن؟

سوال ارسالی از مخاطب وب

منم آخرین خواستگاری که راه دادم همه معیارامو داشت. مخصوصا مذهبی بودن. ولی خب طبق معمول اینا هم رفتن پشت سرشونم نگاه نکردن. باعث شدن من و خانوادم به هم بریزیم. حالا من خودمو دلداری میدادم و برمیگشتم به حال سابقم دوباره مثل خمپاره مادرم بهم میتوپید. دیگه کلافه شدم.

تصمیم گرفتم کسی دیگه راه ندم. چند بار تصمیم گرفتم و هربار هم کسی پیدا شد راه دادم. کوتاه اومدم هر چی گفتن منم همراهی کردم. 

خلاصه نمیدونم دنبال چی میگردن. ولی هر چی هست فهمیدم من ندارمشون. حیف که دیگه هیچ وقت نمیتونم خانم خونه بشم و مادری کنم برای کسی. الان نزدیک سی دارم. خیلی موارد بودن که اومدن بهترینشون آخریش بود و تموم. اینقدر مادرم اذیتم کرد که تو باعث شدی اینم بره و دیگه نیاد که قسم خوردم کسی دیگه راه نمیدم به این خونه. از زبونم در رفت ولی مثل آبی به آتیش بود که مادرمو ساکت کنه. 

مطمئنم دیگه بهتر از اینم نمیاد. و اینکه منم دیگه ته دلم راضی نیست ازدواج کنم قیدشو زدم. به نظرتون کارم درسته؟ خدا خودش میدونه .

چرا این همه مورد های بیخود میاد و زندگی من به هم میریزه؟ 

۶ لایک:)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سعی کنین زیاد سخت نگیرین. به نظر من انسانیت و مذهبی بودن هیچ ربطی به هم ندارن. ممکنه فردی مذهبی باشه ولی آدم خوبی نباشه. و یا آدم خوبی باشه ولی مذهبی نباشه.
مورد اولو نمیشه کاریش کرد ولی اگه یه آدم خوب پیدا کنین ممکنه بتونین روش تاثیر بذارین و نماز هم بخونه. پس زیاد تو این مورد سخت نگیرید.
در مورد خواستگار ها هم بله سختگیریها زیاده و این فقط مختص پسرها نیست، دخترها هم خیلی سختگیر شدن.
شما باید با مادرتون صحبت کنین و براش توضیح بدین که ازدواج و انتخاب سخته، نه اینکه خواستگار راه ندین.
سی سال هم تو شرایط فعلی اصلا سن زیادی نیست و نگران نباشید حتما ازدواج میکنین و مادر هم میشین. 
(***** **** *** ** *** ******* *** ***** **** ***** *******)
روی سؤال ناقصه؛ بفرمایید [اگه مایل بودید] در جلسۀ خواستگاری چیا بینتون ردّ وبدل شد.
پ.ن: انسانیّت واقعی با مذهبی بودن واقعی یکیه، مابقی فیلم بازی کردنه.

مرسی از نظرتون


پ. ن: درواقع دین راه و روش زندگی و انسانیت رو نشون میده ولی الان خیلیا هستن که فقط اسمشون مذهبیه

ابوصامد رضوان ۱۶ ارديبهشت ۹۸ , ۱۱:۵۹
برای کسی که مذهبیه و یا نیست 
خیلی مهمه

بالاخره یه روز همدیگرو اذیت می کنند...

بخصوص کسی که مذهبی نیست فرد مذهبی رو مسخره می کنه

و یا حضور در مراسمات مذهبی افراد غیر مذهبی رو اذیت می کنه

در جواب فرد سوال کننده بگم


توکلتون به خدا باشه همه چی حل می شه


درسته حق با شماست

اگه بین مذهبی بودن و نبودن خیلی تفاوت باشه هم مشکل ساز میشه
ممنون از نظرتون🙏

دوست عزیز سی سال که سن زیادی نیست. ما که در عصر قاجاریه زندگی نمی کنیم. لطفا برای بستن دهن کسی ازدواج نکنید این جوری از چاله به چاه می افتید. سعی کنید اهداف دیگه ای هم تو زندگیتون بگذارید مثل ادامه تحصیل، پیدا کردن شغل خوب و داشتن تفریحات سالم و ارتباط با افراد سالم. این طوری استقلال بیشتری برای تصمیم گیری دارید. اگه مادر خیلی اذیت می کنن باهاشون صحبت کنید و نگرانی هاشونو برطرف کنید. به خدا توکل کنید و بهش اعتماد داشته باشید اگه گزینه ای جور نشده حتما به صلاحتون بوده در این شک نکنید.
پیشنهاد می کنم کتاب چهار اثر اسکاول شین رو حتما مطالعه کنید
موفق باشید

مرسی از راهنماییهاتون🙏

سلام
به چفت : متشکرم از اینکه مطلب را بارگزاری کردید. بله اخلاق اهمیت خیلی زیادی داره چون جنبه ی تعاملات فرد با خانواده و محیط پیرامونش حول محور اخلاق هست و شاید دین خیلی به چشم نیاد ولی کسی دیندار واقعی باشه اخلاق هم داره.
اما متاسفانه مواردی داشتم دین کمرنگ و یا اصلا نداشتند و توقع همسر با اخلاق و دیندار داشتند.
به امید شمس آذر:
من از اهداف و برنامه ریزی ها پرسیدم و ایشون دغدغشون نگاه من به مساله اقتصادی همسر و نظرم در مورد خانواده همسر بود. 
تا حدی تفاهم بود ولی با یک جلسه شناخت کافی نمیشد پیدا کرد و البته نسخه پیچید و اینکه ایشون صرفا ساکت بودن تا من بپرسم و جواب بدهند و دو سه تا سوال مابینش پرسیدند. البته به این نتیجه رسیدن علی رغم شخصیت مذهبی خودشون و خانواده شون، افرادی که ظاهرا مذهبی نیستند و ایمان دارند را بیشتر قبول دارن و گفتن صرفا بخاطر ایمان با یه دختر مذهبی چادری ازدواج کنم ولی بقیه فاکتورها را نداشته باشه آخرشم معلوم باشه این دختر دیندار و مومن هم نیست چه فایده؟ به مذهبی ها شکاک شدن در حالی خودشون با واسطه پسند کرده بودن و بعد اومده بودن خواستگاری. 
و اینکه توقع داشتند هر جا بشه همسرشون بره نگفتند ولی معلوم بود برای شغلشون و منم نگفتم نه، گفتم نیاز به فکر کردن دارم. 
مادرشون هم براشون خیلی ظواهر زندگی ما اهمیت داشت و تیکه هایی به مادرم پروندن در رابطه با ظاهر خونه و زندگیمون که در حقیقت بد هم نیست ولی ساده و معمولی هست نه تجملاتی. 
ما با همه این بدقول بودن سرقرارشون و  بقیه چیزا که توی ذوق میزد ساختیم ولی واقعا اونا براشون چیزای دیگه ای اهمیت داشت. 

به ابوصامد رضوان: بله من برای همین چندین سال خواستگارهایی که مذهبی نیستن و البته از دیگر جهات هم قابل قبول نیستن نمی پذیرم.  وگرنه من 5سال پیش با خواستگارم که به گفته خودش ایمان نداره به چیزی غیر خدا، ازدواج میکردم.

به فرناز فروزان:
بله خدا رو شکر بقیه ابعاد زندگی در حال تلاش هستم. و هرچند زندگی برای ما جوون ها در هر زمینه ای سخت شده اما توکل بر خدا تلاشمونو انجام میدیم. ممنون از معرفی کتاب. 
_______________________________________

به مناسبت ماه رمضان هم یه مثالی از حال خودم بزنم :من  در واقع خیلی به ازدواجم حساس نبودم و انگار داشتم زندگی خودمو میکردم و گهگاه خواستگاری میاد و میره و به قول دوستانم آدم به شدت ازدواجی نیستم. 
اما مثل کسی شدم که روزه گرفته و وقت افطار بهش میگن تو باید یک روز دیگر هم روزه باشی و افطار نکنی و فردایی هم که میاد دوباره بگن نه امروز هم نه، فردا. 
خیلی چیزا هست مثل استقلال شخصیتی که الان هم دارم ولی به عنوان فرد متاهل و زن یک خونه ندارم.
تقسیم کردن شیرینی های زندگی با کسی دیگر و احساس آرامش روحی و روانی و حتی جسمی در کنار همسر
تلاش پا به پای همراه با هم در کار و زندگی
قسمت شیرین بچه دار شدن و بزرگ کردن فرزند
و شاید حس وجود یک تکیه گاه در خانواده ی کوچک دونفره 
این ها همه برای کسانی مثل من شده آرزو. 
چون در جایی قرار گرفتم که بقیه نگاهشون به ظاهر و جیب و مقام و شغل آدم هست تا دل و روح و جان. 

خواهش میکنم😊

سلام
از نظر منبهش بگید ناراحت نباشه چون اونا لیاقتشو نداشتن که جور نشده!
نکاهم به ظاهر نکنه انقدر ازین  مذهبی نماها هست که بعد معلوم میشه چه جونورایین،پس غصه اینم نخوره!
پیش از هرچیزی دفعه بعد که مادر پدرش گفتن خیلی شیک بگه من عیبی ندارم و حرفیم نمیزنم)حتما مشکل از خودتونه که میرن دیگه نمیان!
و بعد اینکه فکر نکنه بخاطر اونه متاسفانه مراسم خواستگاریای ایران خیلی مزحک و حال بهم زنه،و متاسفانه انقدر ازین ادمای بی خاصیت بودن که مادرشون انقدر بزرگشوشن کرده و تعریف کرده که هیچی!انگار آسمون دهن باز کرده یه یوسف دیگه اومده و شازده ایناس
مورد بعدی!
در راستای مورد قبلیمه که من خودم دیدم دوستی داشتم خیلی خانم متین از خانواده مذهبی و خوب از زیباییم چیزی کم نداشت،ولی جالبه تاحالا هرچی خواستگار داشته یجوری اونا پیجوندنش حتی اخریه که پسره و خانوادش خیلی بالا بالا ،تحصیل کرده و مذهبی بودن مادرم انقدر از خودشون تعریف کرده بود آخرش معلوم شد پسره عقده سخت گیریای پدرشو داشته و نمیدونم چی میشه میخوان رد کنن یه دختره از شماره پسره زنگ میزنه میگه من دوست دخترشم و سناریو انقدر مزحک بود که هرکسی میفهمید ساختگیه،اونم باوجود خوب خانم بودنش اینه وضعش!
بنظر من همپن بهتر آدم مجرد بمونه تا با زندگی با همچین آدمای نامتعادلی خودشو و جوونیشو حروم کنه
و در اخر محض اطمینان میتونه بره پیش یه مشاور خبره نه هر مشاوری وبهش بگه و حرفایی رو هم که تو خواستگاری به خواستگارا میگه رو بگه!شاید یه حرفی میزنه که به خیالش بی منظوره ولی سوبرداشت میاره

مرسی از پاسختون

:»)

😊

سی سال تو این زمونه زیاده؟
این زمونه که مذهب شده یه چیز ظاهری.

مرسی از نظرتون🙏

ناامید شدن و حرص خوردن و کسی راه ندادن فقط خود ازاری میشه و تبدیل به افسردگی میشه..

سخت نگیریم ارزش نداره بخاطر چیزهای پیش پا افتاده جواب رد بدیم...

ممنون از راهنماییتون🙏

نویسنده آشنا ۱۷ ارديبهشت ۹۸ , ۱۲:۳۳
واقعا نمیدونم!

مرسی از حضور تون🙏

سلام
به بهارنارنج
ممنون از نظر خوبتون دقیقا حالا که ازدواج یه انتخاب هست تا اجبار، بهتره که از چاله به چاه افتادن نباشه وگرنه همون مجردی بهتره.
به HaaMed
نه به لطف سختی های الانه برای هر چیزی چه شغل چه تشکیل خانواده چه تحصیل، سن ما هنوز فرصت زیاده. تا چهل جا داریم. 
مذهب هم دقیقا. خیلی آدم خوب کم پیدا میشه. منم اخلاق برام پررنگ تر شده تا پوسته ای از دین

به نای دل
متاسفانه ما دخترا گاهی احساساتمون غلبه میکنه بر منطق. اینکه اجحاف بشه در حقمون و ظلمی ببینیم بیشتر لطمه می خوریم. یه مدت ناراحتی رو داریم و بعدش به کمک خدا حالمون بهتر از روز قبل هم میشه. 
والا ما در حد توان خودمون سخت نمیگیریم ولی نمیدونم چه حکمتیه همه عوامل محیطی واسه ما دارن سخت میگیرن. 
سلام
به بهارنارنج
ممنون از نظر خوبتون دقیقا حالا که ازدواج یه انتخاب هست تا اجبار، بهتره که از چاله به چاه افتادن نباشه وگرنه همون مجردی بهتره.
به HaaMed
نه به لطف سختی های الانه برای هر چیزی چه شغل چه تشکیل خانواده چه تحصیل، سن ما هنوز فرصت زیاده. تا چهل جا داریم. 
مذهب هم دقیقا. خیلی آدم خوب کم پیدا میشه. منم اخلاق برام پررنگ تر شده تا پوسته ای از دین

به نای دل
متاسفانه ما دخترا گاهی احساساتمون غلبه میکنه بر منطق. اینکه اجحاف بشه در حقمون و ظلمی ببینیم بیشتر لطمه می خوریم. یه مدت ناراحتی رو داریم و بعدش به کمک خدا حالمون بهتر از روز قبل هم میشه. 
والا ما در حد توان خودمون سخت نمیگیریم ولی نمیدونم چه حکمتیه همه عوامل محیطی واسه ما دارن سخت میگیرن. 

😊🌺

قاسم صفایی نژاد ۲۷ خرداد ۹۸ , ۱۴:۲۴
یادمه یه آیه از قرآن بود که آیت الله بهجت توصیه میکردند بخونیم که از تجرد خارج بشیم. الان یادم نیست کدوم آیه بود ولی اگه پیدا کردم براتون میفرستم

سلام

ممنونم از حضور و نظرتون🙏🙏
رفتم سرچ زدم این اومد، همین آیه منظورتونه؟
توصیه ی آیت الله بهجت:
برای دخترانی(و پسرانیکه!) که میخوان بختشان باز شود:

آیه ی  "ربّنا هَب لَنا من أزواجِنا و ذرّیّاتِنا قُرَّة أعیِنٍ وِ اجعَلنا لِلمُتّقینَ إماماً" (فرقان، آیه ی ۷۴) را فراوان بخوانید.

ترجمه: " پروردگارا، برای ما از همسران و فرزندانمان روشنی دیدگان (نسل های صالح و متقی) عطا کن و ما را بر پرهیزکاران(در مسابقه ی به سوی ایمان یا رهبری در اصول و فروع و معارف) پیشوا گردان."  

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت