مشکلات و موانع ازدواج

با سلام

بازدید کنندگان محترم میتونن هر مشکلی که به طور شخصی در مسیر ازدواجشون پیش اومده و یا به طور کلی موانعی که بر سر راه ازدواجشون هست رو  برای ما ارسال کنن که در وبلاگ به نمایش گذاشته بشه و از نظرات و راهنماییهای دوستانی که به وبلاگ سر میزنن استفاده کنن. شاید به درد کسی بخوره و یا اینکه یکی بتونه از طریق نظرات شما مشکل ازدواجش حل بشه و یا مشکل ازدواج شما با نظرات دوستان حل بشه.

۷ لایک:)
سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه
من و نامزدم حدود 6 ماهه که عقدیم. قراره بعد از ماه رمضان ازدواج کنیم. خانومم خیلی توقع بالایی داره. چون هم سطح ما نیستن. بزارید کلا بگم. پدر من معلم و پدر و مادر نامزدم پزشک هستن. از بچگی هر چی خواسته براش فراهم بوده ولی من واقعا کم آوردم. ما دانشگاه با هم آشنا شدیم. اولش می گفت که ما خیلی پولداریم و پول برام بی ارزشه ولی الان گیر داده فلان لباس عروس و فلان تالار و باید بگیری. از دوستانی که اینجا هستن خواهش می کنم به من راه حل بدید. با تشکر
ازدواج از بیخ و بن با مشکل همراهه. پیدا کردن مورد مناسب/ پول/کار/ مراسم ازدواج 
سلام 
 خسته نباشید
حدود یک ماهه که نامزد کردم. ازدواجمون کاملا سنتی بود. همسرم 27 و من 22 سالمه. ما این یک ماهی که عقد کردیم حتی دست همو نگرفتیم. من خودم که پیشقدم نشدم و نامزدم هم هیچ حرکتی نکرده. فقط در حد سلام و احوالپرسی. من قبل با هیچ پسری دوست نبودم و سوالی که از اقایون اینجا داشتم اینه که آیا این رفتار طبیعیه؟ 
مرتض قادری ۰۹ خرداد ۹۷ , ۰۱:۵۱
سلام من میخوام ازدواج کنم ولی به خاطر اینکه خونه ندارم &هیچ جایی منو قبول نمیکنند
حتی به لحاظ اقتصادی منزل فقیرتر از خودمون هم که میریم اونا میگن دخترمون تو خونه ما فقر و نداری وگشنگی خورده ....حالا نمیخواهیم تو خونه شوهر هم اینطور باشه ..... پدر دختر خودش مستأجره ولی از من خونه میخواد ////// یعنی من هیچوقت نباید ازدواج کنم .... وقتها به رحمت پروردگار شک میکنم من هرسال کربلا هم میرم 
مشکلی نیس خودم فعلا ازدواج نمیخوام . ایشالا حس ازدواجم بیاد :|||||

ان شاالله

نمیاد 

😊


امید حمزه نژاد ۱۰ خرداد ۹۷ , ۲۱:۵۱
من که فعلا مشکل سربازی دارم و بعدش هم حتما مشکل پیدا کردن شغل . چون تازه درسم تمام شده . مانع بزرگ من برای ازدواج همین سربازی هست .

درسته سربازی مشکل بزرگیه، البته اگه ازدواج دانشجویی داشته باشین  خونواده دخترا باهاتون کنار میان، به نظرم بهتر هم هست، بعدها پیدا کردن مورد ازدواج خیلی سخت میشه، براتون بهترین آرزوها رو دارم.

بهش فک نمیکنم کلا :/

😊


رضا `پسر از جنس پدر` ۲۱ خرداد ۹۷ , ۰۳:۰۰
خوب حالا یکی اینجاس که کلا با فلسفه ازدواج ربطه اش به هم خورده یعنی اول رابطه ش خوب بود ولی الان دیگه کلا همه جی رو بیخیال شده  چون به هیچ عنوان حاضر نیس تن به ازدواج بده دوست داره تو تنهایی های خودش به دوست های یکی پس از دیگر ازدواج میکنه دست بزنه و از دور بهشون اشک شوق بریزه و آرزو خوشبختی کنه به نظرتون این آدم رو چه کار باید بکنی ؟
هیچ مشکلی هم نداره خوشگله ، بیماری هم نداره
داستان گفتم نه ؟ خخخخخ

اینجور افراد جدیدا زیاد شدن. دلیلش هم اینه که یکی رو میخواستن و بهش نرسیدن و از ازدواج زده شدن، یا از مسئولیت میترسن و یا...

بالاخره که باید ازدواج کرد، اما با ادم مناسبش

رضا `پسر از جنس پدر` ۲۱ خرداد ۹۷ , ۱۰:۵۷
آفرین معلومه انسان با تجربه هستی ولی خوب چه کنیم گیر گذشته و آینده گیر افتادیم البته من همیشه بر عکس حرف هایم حرف میزنم :)
همه ی جوان ها بلاخره یک روز عاشق می شوند ولی همه ی زندگی به همان عشق اول ختم نمی شود. معمولاً آدم با عشق اولش ازدواج نمی کند. حتی گاهی با او حرف هم نمی زند. اما احساس قشنگی است که همیشه خاطرات آدم را شیرین می کند.
📘📘چهل سالگی /#ناهید_طباطبایی

به نظرم به ازدواج فکر کنین

چون زندگی تنهایی اصلا خوب نیست، شاید الان براتون مهم نباشه ولی چند سال دیگه که سنتون بالاتر بره، هیچکس کنارتون نیست

رضا `پسر از جنس پدر` ۲۱ خرداد ۹۷ , ۱۵:۳۱
این حرف رو بابام میگه ولی خوب از اونجای که پدر تجربه بهم ثابت کرده اگه باز 52 تا بچه هم داشته باشی آخرش همشون تنهات میزان میرن و باید بری  توی اون خونه سالمندان برای همیشه تنها بمونی .
چه نیازه تو دوره ای که کمتر پیدا میشه انسان های که واقعا زندگی میکنند و زندگی شون لذت میبرن . والا هر کی زن گرفته میگه سال اولش خوبه ولی سال بعد همین سوال ازش پرسیدن 80 درصد بهم گفتن پشیمون هستم به راستی این ها از چی هستن که به سال اول کشیده میشه میگه ازدواج به درد نمیخوره ؟

خب اگه با یکی مثله خودت ازدواج نکنی مطمئنا نمیتونی تحملش کنی ولی اگه یکی باشه که باهاش چفت باشی، از هر لحظه با اون بودن احساس خوشبختی میکنی،

ما یه معلمی داشتیم حدود 45 سال اینا، میگفت 20 سالگی ازدواج کردم ولی ای کاش زودتر همسرمو پیدا میکردم،
ما باید بدونیم با کی ازدواج میکنیم و هدفش چیه، اگه بخاطر ظواهر ازدواج انجام بشه قطعا به بن بست میرسه

رضا `پسر از جنس پدر` ۲۱ خرداد ۹۷ , ۱۷:۵۸
پیش نیاز انتخاب همسر و ازدواج چیه ؟
همسر واقعی خود رو چطور از بین این همه دختر پیدا کنیم  ؟
 چه طور فرق انتخاب خود سرانه و صحیح رو بفهمیم و چطور پیشگیری کنیم ؟
بعد پیدا کردن همسر چه کنیم ؟ هدف برای چی هست چون قبل از از انتخاب همسر هم تک بودیم هدفی نداشتیم  حالا که انتخاب کردیم باید چه اهدافی رو دنبال کنیم ؟
خلاصه از یه زندگی رو به کمال از دیدگاه شما به کسانی که قصد ازدواج دارن ( چه برنامه برای یه زندگی خوب داریم )  ؟
کمال واقعی یه انسان از داشتن یه همسر خوب رو بیان کنید ؟ 

ممنون

پست میشه
حتما خودتون هم مشارکت داشته باشین برای جواب دادن به نظرات بقیه

http://chefft.blog.ir/1397/03/21/چطور-ازدواج-کنیم

باشه :)
سلام
خسته نباشید. وبلاگ خوبی دارید.
در مورد سفیدی مو مطلب گذاشته بودید سایت و من هم سوالی در این مورد داشتم.
اول از خودم بگم که 33 سالمه و تا به الان روی پای خودم بودم و زندگی سخت و پر پیچ و خمی داشتم. از بچگی مجبور شدم به خاطر شرایط خانواده برم سرکار و همین سختی و رنج باعث شده که همه موهای سرم سفید بشه. از لحاظ مالی در شرایط خوبی هستم و فکر میکنم بتونم تشکیل زندگی بدم و دختری رو خوشبخت کنم. 
سوالی که دوست دارم به بحث گذاشته بشه این هست که وقتی من برم خواستگاری با چه تیپی برم. موهام سفید بمونه یا رنگ بزنم مشخص نباشه. از طرفی می دونم که اگه موهامو رنگ کنم ممکنه نوعی گول زدن طرف مقابل باشه، اگه با موهای سفید برم ممکنه نپسندن. این نکته رو بگم که همیشه از رنگ مو استفاده می کنم. یعنی هیچوقت اجازه نمی‌دم که موهای سفید خودشو نشون بده. ممنون میشم که توصیه های همه رو در این مورد بشنوم.

سلام

سوال شما با لینک زیر پست شد.

http://chefft.blog.ir/1397/03/28/چطوری-برم-خواستگاری

دنیای کامپیوتر ... ۰۲ تیر ۹۷ , ۲۰:۴۵
هنوز اول جوونیمه...☻☻☻

شما هنوز نوجوان محسوب میشین😊

ان شاء الله موفق باشین

دنیای کامپیوتر ... ۰۲ تیر ۹۷ , ۲۰:۴۹
ممنون.
دقیقا 14 سال و 5 ماه و 4 روز دارم.
این سایت http://www.time.ir/  هم خیلی خوبه.

سلامت باشین

سایت خودتونه؟

دنیای کامپیوتر ... ۰۲ تیر ۹۷ , ۲۰:۵۳
نه ولی برای فهمیدن زمان و تاریخ حال و مناسبت ها و تبدیل تاریخ و ... ازش استفاده میکنم.
رنک خیلی خوبه داره.
تو ایران 55 هستش.

مرسی😊

در پاسخ به خانم فاطمه

لطفا سوال خودتون رو در چند خط کامل توضیح بدین تا برای دریافت نظرات مخاطبان سایت، روی صفحه ی اصلی قرار بگیره. 
ممنونم
سلام... من تو دانشگاه از حدود دو ترم پیش سپردم واسم مورد ازدواج معرفی کنن و معمولا هم کم معرفی میکنن، کلا تا الان یکی. ولی خب مشکل اصلی دیدن خانومه. من می‌ترسم جلسه خواستگاری بذارن و اگر از لحاظ ظاهری به هم نخوریم (واضح تر٬ پسند من نشه) دلیل رد کردن چی بگم؟( خب از همون اول میدید بعد میومد٬ از زبان دختره) الان این حد از تاکید من برای دیدن دختر قبل از جلسات خواستگاری مورد نکوهشه؟ و به نظرتون اشکال داره من از واسطه درخواست عکس کنم؟
ازدواج؟
به فردا امیدی نیس | مجبوریم بشینیم و پر کشیدن اونی که دوسش داریم رو ببینیم.

اگر پولداشتین و شغل داشتین ازدواج کردن پر از حس خوب و فوق العادس.

اگه ندارین بوسه بزنید و بزاریدش کنار.

نا امید نباشین، خدا بزرگه

جـــــــــــواد عــــــــــــلوی ۲۷ تیر ۹۷ , ۲۱:۰۶
پسری 21 ساله هستم
دنبال روی علم هستم
ولی خانواده و جامعه همه دنبال پول هستند و میخواهند مرا دنبال پول سوق بدهند
چه کنم؟

سلام

پست بشه سوالتون؟

جـــــــــــواد عــــــــــــلوی ۲۷ تیر ۹۷ , ۲۳:۱۴
نه جوابش معلومه
میگن:باید برا رفع نیاز خانواده ات کار کنی
این جا کسی خریدار علم نیست
ارزش علم رو نمیدونن
من توی خونه مون باید بیشتر کمدین باشم تا یک شخصیت علمی

به نظرم تحصیلات حداقل لیسانس جزو واجباته

بعد لیسانس و یا همراه با اون ، یه حرفه ای رو یاد بگیرید و پول دربیارید
زندگی بدون پول نمیشه دیگه

جـــــــــــواد عــــــــــــلوی ۲۷ تیر ۹۷ , ۲۳:۲۷
در حوزه بعد از نه سال تازه میشود لیسانس گرفت 
6 سال فوق دیپلم است 
شهریه میدهند اما کافی نیست
اما برای زندگی با قناعت خوب ست

مشکل عدم فرهنگ قناعت و زهد هست
از دلایلی که به حوزه آمدم زندگی کردن در بین کتب و جان دادن در راه فرهنگ سازی الهی بود

خوب نیست زیادم مثله عارفان باشین

همه چی در حد اعتدال
در کنار حوزه میشه کار دیگه هم داشت

سلام
سوال

خانم ها حاضر با فردی خیلی دوست تون داره ولی همون لحظه اول هر کلمه میشنوه واز شما میفهمه بهتون شک وفکر بد میکنه واین دلایل از دوست داشتن بیش از انداز شون میدونند.از الفاط بد هم استفاده میکنند.زندگی کنید  یا اصلا بهشون جواب مثبت بدید.؟؟
آقایون محترم نظر تون در مورد همچین شخصیتی  از جنس مذکربفرمایید...
یه مورد دیگر هم هست.حاضر در برابر فقط یه درخواست،ولایت پذیر باشی در حالی هنوز ولایتی بر شما ندارند؟؟

ممنونم

دخترک مژده دهنده ۲۸ تیر ۹۷ , ۱۶:۱۱
سلام
من دختر17ساله ای هستم که درشهرقم زندگی میکنم
برای من زمینه های ازدواج در این سن هست به هزاران دلیل که مهمترین هاشون رومیگم:1-درشهرقم،طلاب و روحانیون زیادی هستند که عموما دربین سن21تا25سال ازدواج میکنند و دختری هم باسن پایین تر می طلبند
2-خودم درمدرسه ای که حفظ قرآن دراون انجام میشه،تحصیل میکنم و چون عموما دخترای این مدرسه مذهبی مقید و حافظ قرآن هستن؛خیلی خواستگاربراشون میاد و خواهان زیادی دارند.تمامی دوستان صمیمی خودم،متاهل هستند.
3درخانواده ای روحانی زندگی میکنم.روحانیون هم که در قم زیادندوهمسری بامحیط شبیه خودشون میخواهند

من خواهری با سن25ومجرد دارم.تابحال که مادرم راضی به ازدواجم نبودند،3تاخواستگار زنگ زدند که مادرم به هوای اینکه برای خواهرم هستندوسن شون از خواهرم کوچیکتره،ردّ کردند.حالا که راضی شدند،خواستگاری ندارم!....بیشترهم فکرمیکنم بخاطر خواهرم هست!
من چیکارکنم؟!به خیلی از افراد سپردم که برایم خواستگار بفرستند ولی.....
دخترک مژده دهنده ۲۸ تیر ۹۷ , ۱۶:۱۵
البته خودم با زندگی طلبگی مشکلی ندارم و درباره اش خیییییییللللللیییییییی تحقیق کردم و  ازتجربیات زندگی افراد فامیل که همسرطلبه هستند،درسها گرفته ام
یک نفر گفت:شاید آدم ولخرجی هستی و الانم بااین اوضاع اقتصادی،طلبه که هیچ؛مهندس مملکت هم سراغت نمیاد!
ولی من واقعا آدم قانعی هستم!
دخترک مژده دهنده ۲۸ تیر ۹۷ , ۱۶:۱۶
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*****************
بفرمایید!
سپاس

مرسی

اجازه بدین سوال پست بشه، جوابها رو ببینین، بعدش ایمیل میدم😊
منتظر باشید

چرخ را دوباره اختراع نکن!
وبلاگ حسین عالمی در بلاگفا را ببین
اگرچه من با ایشون کل کل زیاد داشتم یک برهه ای 
اما مطالبش و کتابش ارزش وقت گذاشتن را دارد
یاعلی

چشم

آدرس وبشونو ندادین😊

دکتر روانشناس ۳۰ مرداد ۹۷ , ۱۲:۴۸
دوستان عزیز اگر در زمینه مشاوره قبل و بعد از ازدواج سوالی داشتید من میتونم از این طریق راهنماییتون کنم. 

سلام

ممنونم🙏

یه عالمه نوشتم ولی پاک کردم.
اگر یه پسر بگه زن میخوام مشکلی نیس. 
ولی ما دخترا بهتره حرفی نزنیم. 

دخترا هم میتونن بگن

اون قدیم بود که نمیشد
الان میشه گفت، البته به خونواده

سایتی معرفی کنین که بشه توش اطلاعات کامل بدست آورد.

ممنون از حضورتون🙏

سایت شما مفیده مرسی

ممنون لطف دارین

🙏🙏

شما هم فهمیدین این مطالب بدرد جوونا نمیخورن. خدا کمکشون کنه. 

فقط خدا باید کمک کنه جوونا رو
اگه تعداد بازدیدکننده های وب زیاد باشه میشه یه سری مسائل رو فرهنگسازی کرد ولی با چند صد نفر نمیشه واقعا

پول پول پول 😁

نه پول، تحصیلات، قیافه😊

به نظر من پول داشته باشی حله ! 
ولی اگه تحصیلات یا قیافه داشته باشی ولی بی پول باشی دردی ازت دوا نمیشه :)

بله ولی اخلاق از همش مهمتره تو زندگی

پول و روزی دست خداس، اگه خودش بخواد یه شبه پولدارت میکنه و میتونه یکشبه همه چیزتو بگیره

اخلاق که مهم هست .
ولی خب اگه واقع بینانه بخواهیم نگاه کنیم الان الویت بیشتر دخترا و خانواده ها پول طرف هست ،یعنی طرف اگه خونه ماشین داشته باشه ،وضعش خوب باشه ،به احتمال خیلی زیاد اون وصلت جور میشه .
در کل" بعد از ازدواج "اخلاق بیشتر خودش رو نشون میده
خوشگلی و تیپ و این موارد تکراری میشه 

بله واقعیت جامعه پوله

ولی واقعیت خوشبختی اخلاقه

سلام، سال نو مبارک. 

یه پیشنهاد 

پست های سرگرم کننده بگذارین مثلا یه پست بزارین با عنوان و توضیح که بقیه بیان 

خاطرات بامزه از دوران تحصیل یا سربازی یا خواستگاری و یا از مراحل ازدواج رو  بنویسند و به صورت نظر ارسال کنند در پست. مخصوصا در این دوران قرنطینگی خیلی بدرد میخوره. ممنون

سلام

مرسی
سال نو شما هم مبارک
پیشنهاد خوبیه ولی اینجا اکثرا کنکوری و نوجوان هستن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
غمگین نباشید...
چرا که خوشبختی می‌تواند
از درونِ تلخ‌ترین روزهای زندگی شما
زاده شود...

باورکن در تقدیر هر انسانی معجزه‌ای
از طرف خدا تعیین شده که قطعاً در زندگی در زمان مناسب نمایان خواهد شد....!

یک شخص خاص...
        یک اتفاق خاص...
             یا یک موهبت خاص...

منتظر اعجاز خدا در زندگی‌ات باش
بدون ذره ای تردید...


"هر گونه کپی برداری ممنوع"
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تبلیغات
تبلیغات چفت